Gå till innehåll

Solrosgaraget.

Rylander

Rekommendera Poster

5 timmar sedan, Rylander säger:

Jo då, det gick vägen vid besiktningen i dag, besiktigad ua.

f35.jpg_l.jpg?progressive&_1&web

Snyggt jobbat, antar att du hade rätt bra koll på att det skulle gå bra 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, MFI9 säger:

Snyggt jobbat, antar att du hade rätt bra koll på att det skulle gå bra 👍

Jo, man tror ju att man har koll på läget men lite genant när besiktningstjejen säger till att man får fixa skyltbelysningen. Allt är ju kollat efter återmontering har jag för mig………..

• Haha 4
Länk till kommentar

Ett säkert vårtecken är när man kan stå utomhus och jobba. Det är skönsång när vinkel Harry ekar över nejden. Grannarna verkar ha en annan uppfattning, dom har varit osynliga idag eller så är det sport på tv, vad vet jag.

Som ni säkert har listat ut så är det bakre kofångaren till den gule luxen som är på gång. Det jag lurar på nu är om det skall vara rundade hörn eller rakt avslut, jag får prova mig fram.

621.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

0b9.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

• Like 4
Länk till kommentar

Postad (redigerade)

Fick lagt på färgen i går med hjälp av en liten lackspruta och utan att damma ner garaget med svart färg. Det är lite struktur på färgen men det var mer tur än skicklighet att det blev så.

fd9.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Postnord har aviserat flera gånger att dom kommer med paket men aldrig dykt upp. Men idag var det en anställd som briljerade, han lämnade paketet när han var på väg hem från jobbet.

Så nu har jag ett par bladfjädrar som skall monteras, men det tog stopp med en gång. Bultförband som suttit i tretti år släpper inte frivilligt, bäst att köpa nya bultar innan jag börjar riva det gamla.

d2c.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Redigerad av Rylander
  • Like 6
Länk till kommentar

Hade lite delar kvar sedan jag bytte dörrar på 4runnern, bl.a. elmanövrerade backspeglar. Dom kan nog passa på den gule luxen.

e8b.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Men kromade speglar passar inte riktigt in, så dom fick bli svarta.

245.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

63f.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Delen jag kapade av från panelen passade fint men inte färgen så den fick bli svart.

3ae.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

2e6.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Mycket bättre med lite större speglar.

8eb.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

72b.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

• Like 9
Länk till kommentar

Måste ju snygga till kåpan innan den monteras. Trasiga gångjärn, gasfjädrar och låshandtag m.m. skall fixas plus att den skall få svart färg på sig.

95d.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

En av luckorna behövde lags. Det var längesedan man slabbade med polyester.

e21.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

• Like 6
Länk till kommentar

Kåpan har delvis fått svart färg på sig. Monterade kåpan på bilen för att göra plats i garaget så jag kan greja med luckorna till kåpan.

d5a.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Luxen blir en praktisk bil nu när den får en kåpa på sig så 4runnern kommer att säljas.

095.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

• Like 3
  • Confused 1
  • Sad 1
Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I veckan som gick så rev jag isär bakaxeln på den vita Luxen för att byta o-ringar i ARB-spärren. O-ringarna var det inget fel på det var kopparröret som var på väg av, och eftersom att bilen skall användas till en roadtrip kommande vecka så det blev att skruva ihop axeln och beställa delar.

9d7.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

• Sad 1
Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Idag var det dags att ta tag i bladfjäderbytet på den gule luxen eller som en kompis kallar bilen ”postbilen”.

Bytet gick förvånansvärt lätt och fort, mycket tack vare vinkelslip och muttermaskin. Det gjorde susen med nya blad från Lesjöfors, 3cm gjorde det på höjden. Nu kan vägbulorna passeras utan att fjädrarna bottnar.

6f4.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Fick även mixtrat lite med styrningen av ARB-spärrarna på den vita Luxen. Nu behöver jag inte låsa bakdiffen innan man kan låsa fram, nu går det att välja viken man vill låsa först.

7d8.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

280.jpg_l.jpg?progressive&_1&webp

Redigerad av Rylander
  • Like 5
Länk till kommentar

• 3 months later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...