Jump to content

Ska jag byta kamrem när jag byter vattenpump, i detta fall 3500 mil före utsatt tid?


Highgrade

Recommended Posts

Helt utan riktig kunskap om 120an så tänker jag ja, gör det.

Kamremmen i sig kostar inte många kronor jämfört med jobbet att byta den (riva ner saker runt omkring).

Men för att vara helt säker att det är värt att byta nu, kolla vad ett rent kamremsbyte går på.

På LC90 skall man enligt råd alltid byta vattenpump, spännhjul och annat när man byter kamrem, kanske är det även lika det motsatta och på 120an?

Link to comment
Share on other sites

Det är ganska lite jobb att byta kamrem på en 120 med D4d, se guiden som Globecruiser och jag skrev för något år sedan då vi bytte på hans bil:

http://toyota4x4.se/topic/4254-guide-kamremsbyte-d4d-1kd-ftv/

 

Men, jag håller ändå med ovanstående, att det finns ingen anledning att inte byta remmen och rullen när det ändå är bortplockat.

Link to comment
Share on other sites

Jag byter kammrem efter 10,000mil på min skall snart byta har rullat 30 nu. Sedan har kamremmen inget med vattenpumpen o göra på D4D motorn.

Jag hadde absolut bytt kamremm samtidigt du slipper ett verksdasbesök.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.