Gå till innehåll

Turbo till HDJ80

BJ42 Daniel

Rekommendera Poster

När jag var på All-American visade de mig några olika turbo, dels Toyota original, deras egna och Kina kopior. Kineserna hade till och med kopierat Maartens artikelnummer.

Jag kan säga att jag skulle aldrig köpa en Kina turbo efter vad han visade. Det stämde tex dåligt mellan delar och artikelnummer för en del.

Jag hade satsat på en av All-Americans egna märke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbotech har jag köpt mycket av, både utbytesagg och renoveringar. Bra priser, service och framförallt utmärkt kvalité.

Har dessutom varit snabba på renoveringar. Jag lät bland annat dem renovera turbosarna på alla tre expeditionsbilarna för några år sedan och efter 9000mil i Afrika är det fortfarande inget tecken på slitage.

Länk till kommentar

Jo ingen verkar slå Turbotech varken i eller utanför Sverige, så blir med största sannolikhet dom. måste bara få igång 40-serien först, så jag kan riva HDJ80 i lugn och ro. Du kan väll ta med Dej Lena hit på en weekend så dricker vi grogg och meckar lite:-) Det brukar ju gå bra :-)

Länk till kommentar

• 1 year later...

Nu är det äntligen på G med turbo byte, IC och spridare. Tog sin lilla tid :-P

Enligt all info jag kan hitta så är det en CT26 17201-17010 som skall sitta org. på 1HDT motorerna. Men på både den jag har i bilen och på reservmotorn så står det 58020 på foten till avgashuset!?!?!? Skulle man inte kunna använda en CT26 från tex en Celica? Tex 17201-74010? Är inte första 5 siffrorna trycksidan och de 5 sista avgassidan? Dvs man borde kunna flytta över avgashuset bara!?!?

Länk till kommentar

Nu är det äntligen på G med turbo byte, IC och spridare. Tog sin lilla tid :-P

Enligt all info jag kan hitta så är det en CT26 17201-17010 som skall sitta org. på 1HDT motorerna. Men på både den jag har i bilen och på reservmotorn så står det 58020 på foten till avgashuset!?!?!? Skulle man inte kunna använda en CT26 från tex en Celica? Tex 17201-74010? Är inte första 5 siffrorna trycksidan och de 5 sista avgassidan? Dvs man borde kunna flytta över avgashuset bara!?!?

Du behöver bara byta snurran resten är typ 11 kilo gjutjärn som bara kostar pengar att frakta ;)

bytes med några enkla verktyg

http://www.ebay.com/itm/For-Toyota-Landcruiser-4-2L-CT26-17201-17010-17030-Turbocharger-Turbo-Cartridge-/180934939682

Länk till kommentar

Köpte en nyrenoverad CT26 till Celica som skall få avgashuset från min ena gamla. Köpte även en ct26 uppgraderingsturbo men 400mil från Turbotech som skall få åka till dem med ett av mina avgashus för uppfräsning och montage. Så blev två turbos

Länk till kommentar