Jump to content

Recommended Posts

Robin, en av deltagarna på årets KolaTripp ;), har startat en " blogg tråd " på grannforumet. Vi hoppas kunna uppdatera denna dagligen men osäkert mtp mobilnät och annat.

Det blir nog en sedvanlig reserapport oxå samt en film om bara utrustningen är med oss. Tror vi har med oss 4-5 GoPro så något ska det väl bli.

Är på väg till min chefsmekaniker nu så kanske blogg tråden får en aldrig så lite uppdatering redan i kväll.

Tråden :arrow: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=91&t=20829

Det tackar vi för Henrik.

Min chefsmekaniker hade tyvärr inte tillräckligt kraftiga fjäderklämmor så idag är Snövit hos verkstaden och får höger framdämpare utbytt. Plus att de smörjer diverse kryss under bilen. Sen ska jag bara limma fast lite plastdetaljer som har lossat och packa in allt i bilen. På torsdag kväll bunkrar jag i Åmål och väntar in bror som ska anlända tidigt på fredag och sen rullar vi norr över. Örnsköldsvik blir vårat första leg på fredag.

Det ska jag absolut göra och tack x 2.

Har varit och hämtat patienten hos verkstaden nu och det var skillnad. Sen att de skinnade mig är en annan sak... Nu slipper jag sitta och vänta på att dämparen ska gå sönder under turen i all fall.

När jag fått lagt arvingarna så ska jag smyga ut och börja packa bilen tänkte jag. Hoppas hitta något system som funkar mtp i och urlastning ca 3 ggr per dag i 9 dagar utan att man blir galen.

Halla bröder!

Vi har WiFi på hotellet vi bor på idag så aktiviteten i tråden nämnd ovan är lite större än normalt. I morgon bär det ut i vildmarken på allvar även om det har varit minst sagt come prepared hittills. I går bodde vi i ett grustag i Finland, låt vara i ett jävligt snobbigt hytteområde, men sjön vi siktade på var närmast omringad av monsterstugor m vakter så den såg vi bara på GPSen.

Vi har det grymt trevligt och stämningen är på topp. Utmaningarna har varit få hitills, peppa peppa, förutom en bro idag, 20 meter plus över backen, LandCruiser bred + utan räcken. Ger perspektiv på vad vägverket gör. Det gör iofs vägarna oxå. Herregud vad glad jag är att jag fixade framdämparen innan vi drog. Rysk huvudled lämnar en god del att önska.

Annars är det bara att konstatera att Ryssland är precis så rövkört som man föreställer sig det.

Jag har dessutom lyckats filma och fota nästan hela gränspassagen :). Jävligt nöjd med det mtp deras hysteri om sekretess. Kjell var tvungen att deleta allt han tog bilder på när han torskade med kameran i hand. Go Ninja Black Baby ;).

Mötte dig Jon och dina reskamrater på E4:an idag. Först tre bilar strax söder om Umeå med en vit LC120 i täten och sen dig några mil senare.

Trevlig resa!

Hej Soll,

Såg denna först nu så beklagar sent svar. Liten värld i en LC ;).

Nu är brevet klappat och klart. Jag hoppas det kommer lite kompletterande bilder från de andra och så ska jag få ut lite film i denna veckan hoppas jag.

Sen behöver jag lite felsökarhjälp på stackars Snövit... Följ med i garaget!

Hej och välkomna hem!

Det blir perfekt att läsa lite resebrev innan man knoppar in för natten.

/Mecki

Attans också ! Nu blir det ju dritt svårt att somna , efter den här läsningen blev man ju grymt sugen och reseplanerna börjar att ta form :-)

Som vanligt ett välskrivet och intressant resebrev , väntar med spänning på dom rörliga bilderna .

/Mecki

Jag rodnar där jag sitter. Tusen tack. :oops: :-P

Meningen med teazern är att alla ska vilja köpa LC och köra sönder den på Kola halvön i goda vänners sällskap :).

Man kan köra på Kola utan att köra sönder... ;)

Rykande färsk video nu oxå.

:arrow: Kola 2013 Teazer

Funkar bäst utan att blåsas upp för mycket i storlek.

Skruva upp ljudet, luta dig tillbaka och njut!

Grymt härlig att se! Du får se den är det blir bekymmer i garaget och du behöver uppmuntras...

Javisst kan man köra på Kola utan att köra sönder Martin. Hur gick det med din motorplåt sa du ;).

Min gamle kökschef sa till mig en gång, if u can't cut it - get out of the kitchen. Lite svinn får man räkna med och jag ser på det som lärdom. So far är det ju inget grymt allvarligt. Värre om motor eller låda rasar.

• 1 month later...