Jump to content

Annandagsträffen Borås 26/12

Klydd

Recommended Posts

Klippt från 4x4sweden.se

Borås Jeepklubb hälsar Er välkomna till Annandagsträffen 2012.

Kom ut och skaka ner julmaten. Vi bjuder på pepparkakor

onsdag 26 december. men... söndag, en röd dag..

kl. 9. Anmälan öppnar.

Tipsrunda och frikörning.

kl. 14. Senaste inlämning av tipslappar.

kl. 14.30. Prisutdelning.

kl. 16. Körningen avslutas.

Anmälningsavgift: 200:-

Miljö: Håll rent runt era bilar. Eventuellt spill eller miljöavfall lämna vid miljöstationen. En presenning ska finnas under bilen då den är parkerad i depån.

Ansvar: Deltagande sker på egen risk, Borås Jeepklubb och dess tävlingsledning och funktionärer frånsäger sig allt ansvar för eventuella olyckor, skador eller dyl.

OBS! Medtag identiteshandlingar/registreingsbevis samt försäkringsbrev för din bil, detta skall kunna uppvisas på uppmaning av arrangören.

Givetvis skall handlingarna höra till den bil som som du har med dig (ramnummer/identitetbricka skall gå att finna).

Arrangören förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte uppfyller gällande stadgar eller på annat vis anses direkt olämpligt att framföra på området.

ATV:er och fordon med tjänstevikt över 3,5 ton hänvisas till andra träffar.

Vid frågor ring:

Daniel Rikkinen 0708-90 21 50

Roger Karlsson 0706-329 629

Inga fler som tänkt smälta julmaten med en tur i naturen?

Tänkte ta en sväng dit om vädret e ok, alltid roligt att sparka lite däck :)

Blir dock i Passaten så ingen (terräng)körning för min del.

Jag skall dit för åttonde året irad, har jobbat hela dan idag med att få fart på kylsystemet i bj:n, mycket brun gegga som behövdes ersättas med glykol! Så nu kommer jag till kallebacken innan 8 på annandagen.

GOD JUL

Stefan

Så då var ledigheten beviljad ,dessutom har jag fått lov att agera co-driver och winchslyna i Klydds nya kärra så se upp ni andra på tipspromenaden för HÄR KOMMER VI !!!

Morgon kaffe på toppen i Kallebäck kl 8.00 va det ja.

/ Mecki

Jag ska ner till Götet i morgon så jag orkade inte ta turen i dag oxå men det kliade i fingrarna. Firade med säsongens första 10 km på skidor i skogen i stället. Inte lika häftigt men gjorde gott för kroppen.

Var du nöjd med bilen i skogen Klydd? Körde du med dina vinterdäck eller BFG MT? BFG MT som helsejpas ska tydligen vara överjävligt bra vinterdäck ( har jag hört.. ).

De som vill är välkommna till snö-offroad i Skien, Telemark helgen 4-6/1-2013. Jag ska iofs bara köra lördagen men det tror jag räcker. Ligger en del på You Tube under KNA Telemark för den som är intresserad.

Jon, det blir säkert fler möjligheter.

Jovisst var jag nöjd med Sid (bilen), den är ju kännbart mindre än den 80a jag hade tidigare. Jag körde på vinterdäcken, och jag tror faktiskt det var ett ganska bra val idag. Det var mycket slaskblandad snö och is-slask.

Har också hört att sajpade MT däck kan vara bra på vintern, tyvärr är de ju ändå inte godkända i sverige som vinterdäck.

Vad är det för träff du tipsar om? Starta gärna en ny tråd om du tror att det kan vara något för någon här på forumet!

Mecki?! Hur långt tid ska det behöva ta att få upp lite action-bilder??! ;)

Mecki?! Hur långt tid ska det behöva ta att få upp lite action-bilder??! ;)

Arrrgghhhh :mad: Tekniken är inte med mig idag, programet som skall krympa bilderna vill inte starta.

Återkommer.

/Mecki

Datorn mår bättre men jag mår sämre, känns som nån elak liten bacill brötar runt i magen :(

Fick lurat tekniken så att Klydd äntligen får sina actionbilder ;)

För 2 år sedan var det 15 minusgrader och solsken , i år var det 2 plusgrader och regn .

post-917-0-04367500-1356603627_thumb.png

Tipsrundan bjöd på is och snötäckta spår, lika bra att lufta ur däcken ordentligt.

Dagens tips var höga o smala däck.

post-917-0-48509000-1356604132_thumb.png