Gå till innehåll

Klydd's KDJ90

Klydd

Rekommendera Poster

Ja, jag tycker det blev riktigt bra med den. Främsta anledningen var i mitt fall att montera radion, men man fick led-innerbelysning och ett fack på köpet. Har ingen bild redo nu, men fixar det och lägger ut snarast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bilderna!

Om jag förstår det rätt så finns det ett stort fack till förvaring. Man skulle säkert kunna dela av det till ett flertal mindre fack. Förmodar att radiofacket är helt öppet.

Tack Klydd!

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Hypotesen med att med rätt hjulinställning så får 255/85-16 plats stämde, men med minsta möjliga marginal. För att förbättra detta har Sid genomgått en mindre operation i bakre kanten av hjulhuset fram.

Original ser det ut såhär när man tagit bort innerskärm och skärmbreddare, i bilden är det även markerat den biten av plåtarna som det är tänkt att kapa bort

Photo 2013-05-30 20 24 09.jpg

Som vanligt är jag lite feg när det gäller att göra åverkan på Sid och då är det tur att Mecki inte har sådana känslor för bilen och kan rycka in :) Notera även hålen som skärmbreddaren fästes i med hjälp av små clips.

Photo 2013-05-31 15 53 33.jpg

Här är kanten bortkapad och änden igensvetsad, som ersättning för punktsvetsarna som kapades bort.

Photo 2013-05-31 16 01 18.jpg

Med färg, rostskydd och innerskärm samt något modifierad skärmbreddare blev det såhär. Innerskärmen är dessutom lite värmd med varmluftpistol och omformad där plåten tidigare var.

Photo 2013-05-31 18 48 15.jpg

Succé med däcket åter monterat :)

Photo 2013-06-02 21 25 22.jpg

Skärmbreddarna sitter fast med clips på insidan och de små "plast-torn" som clipsen sitter i bryts lätt loss. Från tidigare ägares, samt mitt eget "haveri" då hjulen tog i så hade några av dessa brutits loss. Lite snabblim för att få dem på plats igen, och sen plastic padding med aluminiumnät så sitter de bättre än när de var nya

Photo 2013-05-19 14 14 30.jpgPhoto 2013-05-19 14 15 18.jpgPhoto 2013-05-19 15 15 28.jpg

Artikelnummer på clipsen är enligt

Photo 2013-06-02 20 21 00.jpgPhoto 2013-06-02 20 21 09.jpg

Länk till kommentar

Micket sniggt :).

Fick Mecki hlälp med Garmin som tack eller?

När är det du drar på tur i sommar?

Tackar!

Nja, inte ännu, väntar på en CD från dig ;)

Vi tänkte dra söderut i slutet av vecka 27 :)

Hur tar man bort skärmbreddaren? Först bort med innerskärm och sedan drar bort breddaren? Eller knäpper man av skärmbreddaren?

Enklast är att ta bort innerskärmen, och sedan kan man klämma ihop clipsen på insidan av skärmen och få dem att släppa (hoppa ut). Om man drar, så lossnar det troligen på fel ställe. Breddaren sitter även med någon skruv i fram och bak-kant.

Länk till kommentar

Vet faktiskt inte, det räcker egentligen med den ena varianten. Jag fick med dessa påsar med bilen. Den ena varianten ser man på någon av bilderna, de var vita. Den andra var gul och det som skiljde var att de gula var lite längre i den sidan som ska in genom plåten. Jag tror att de var så för att förenkla montering då de styr in lättare.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu börjar bitarna falla på plats. Har fått på solfilm på bakre rutorna. Kan varmt rekommendera Bilglascentralen i Aröd industriområde.

image.jpgimage.jpg

Idag har även en bänk/låda kommit på plats på bakdörren. Två biltema verktygsfodral fungerar som bestick och köksredskapshållare.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Tror det blev ganska bra och skapligt skrammelfritt, men vi får väl se när det är lastat och använt :)

Synd bara vi lyckades dra en skruv rakt i spolarvätskebehållaren... :wacko:

Länk till kommentar

Tackar Thomas. Idén är redan kopierad från Jenik :)

Visst ska vi komma ihåg kameran, och får vi bara tillgång till internet lite då och då så ska det bli lite uppdateringar under semestern.

Länk till kommentar

Väldigt snygg " köksbänk " Henrik. Jag har alla delarna klara i garaget men jag hittar inte några bra stroppar att hålla fast bänken med i uppfällt läge. Antar att du fått din inspiration från Pradopoint du med så du vet vilka stroppar jag menar?

Sid börjar bli en potent expeditionsbil nu, snyggt jobbat :).

Länk till kommentar

Jon, jag har inte koll på vad du menar för stroppar. Jag kör enligt "keep it simple" och använder en rem från Jula för 19kr :)

Två hål i bakplåten (?) och en i luckan och vips kan man spänna in

image.jpgimage.jpg

Och nu även fylld med köksgrejer

image.jpg

Länk till kommentar

Jon, jag har inte koll på vad du menar för stroppar. Jag kör enligt "keep it simple" och använder en rem från Jula för 19kr :)

Två hål i bakplåten (?) och en i luckan och vips kan man spänna in

post-832-0-93945300-1372976184_thumb.jpgpost-832-0-42626700-1372976204_thumb.jpg

Och nu även fylld med köksgrejer

post-832-0-56217600-1372976249_thumb.jpg

Det blir ju kanon, men ursäkta.....är det en gormekock som är ute och reser!?!?!? :-P Jag var ute en vecka förra veckan med en kompis och åkte zodiac i en älv, och jag hade en spork med mej att laga mat med! :-P

Länk till kommentar

• 1 month later...

Eftersom Klydd är så blyg och försynt så får jag hjälpa till med att uppdatera hans garagetråd :D

Nu när höstmörkret börjar krypa sig på kan det ju vara bra att ha strålkastare som klarar av att driva det på flykt.

Strålkastarglasen eller rättare sagt plasten hade blivit både matta och gula så dom släppte inte igenom ljuset på bästa sätt.

Matta och tråkiga :-(

post-917-0-07207200-1377723118_thumb.jpg

Klydd i action med rubbing och pollisch.

post-917-0-36217800-1377723137_thumb.jpg

Och så här bra blev det :-)

post-917-0-15993300-1377723158_thumb.jpg

Redigerad av Mecki
Länk till kommentar