Gå till innehåll

MrD's HDJ80 (BJ42 Daniel som inte har någon BJ42 längre)

BJ42 Daniel

Rekommendera Poster

Trodde inte att jag skulle säga detta till Dej Mecki, men nu kommer det.... dra åt "%€ :-P

Jag har min pappmall kvar, jag kan skicka den till Dej om Du vill 8-)

Mest nöjd är jag med att jag lyckades laga det med en enda plåtlapp!!!

:lol: :lol: :lol: Här försöker man sprida lite glädje och uppskattning och detta är tacken ;)

Jag bara :twisted: -las lite med dig.

Tack för erbjudandet om pappmallen men jag såg hur du gjort så jag provar först och klipper till en själv .

Ha det gött / Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 3 weeks later...
  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Postad (redigerade)

Haha, där fick du för att du lagt upp alldeles för många bilder som inte följer storleksrekommendationen... :D

Jag fixar detta till dig i slutet av veckan när jag är hemma igen

Mina bilder är ju ynkepynke små ju!!! Skall man mobbas och straffas för att man är aktiv på forumet? ;) TACK!

Redigerad av BJ42 Daniel
Länk till kommentar

Mina bilder är ju ynkepynke små ju!!! Skall man mobbas och straffas för att man är aktiv på forumet? ;) TACK!

Klart du inte ska straffas för det, men mobbningen kommer du nog inte undan ;) Nu är det (förhoppningsvis) fixat och du har fått dubbelt så mycket lagringsutrymme att spela på.

Länk till kommentar

Klart du inte ska straffas för det, men mobbningen kommer du nog inte undan ;) Nu är det (förhoppningsvis) fixat och du har fått dubbelt så mycket lagringsutrymme att spela på.

Det är ju mobbingen som är en del av nöjet på detta forum :-P

Tack för de extra MB!

Länk till kommentar

• 3 months later...

Takk for sist Daniel!

Det var en hektisk dag med laste KDV-auksjonsdeler, men og en trivelig gjeng!

Ser 80`n din ikke er så ulik min, men du steller jo litt bedre med utstyret enn hva jeg gjør.. Jeg har og short-bus fangeren til Slee og noen 4x4Labs deler, men ikke ferdig montert. Kan kikke i garasjen min på NLCK her: http://nlck.no/forum...php?f=37&t=6990

Lykke til videre med de flotte og morsomme bilene du henta, masse både jobb og inspirasjon må til, men er det noen som har det så er det du Daniel!!

Hadde vært flott å tatt en Gotlandstur en gang ja, så det må legges i planleggingsskuffen!

Länk till kommentar

• 4 months later...
  • 5 months later...

Var ett tag sedan man postade något i denna garagetråd, och lite har ju faktiskt hänt. Åker till Alperna med ungarna nästa lördag, så passade på att byta koppling när jag hade finfrämmande av Pål från Norge.

post-854-0-49396000-1405951834_thumb.jpg

Med Norskexpertis och BT-staplaren så gick det hyfsat enkelt att få ner och upp lådan.

post-854-0-70669000-1405951878_thumb.jpg

Tomt! Tyvärr var de inre damaskerna vid båda spakarna utom räddning så väntar nu på nya.

post-854-0-75652200-1405952264_thumb.jpg

Inte varje dag man har en Arctic Trucks HDJ80 på gården :-P

Länk till kommentar

En säng/förvaring är på g oxå!

post-854-0-58379700-1405952762_thumb.jpg

Stomme i 20x30 och 20x20 alu som bultas i främre och bakre org lastöggelinfästningar.

post-854-0-35831800-1405952864_thumb.jpg

Tvådelad flakskiva och flygplanslastskenor skall hålla grejerna på plats. Kommer även till en längsgående avdelare med skenor för kylen.

post-854-0-66531800-1405953018_thumb.jpg

Då vi är 4st som skall åka denna gång blir det två som sover i och två utanför bilen. Därav den främre smalare skivan som går att skjuta upp på den andra. Skall även göra en främre del som kan användas de gånger vi bara åker två och har baksätet urbultat.

Länk till kommentar

Suck, bra att någon håller ångan uppe i garaget! Själv har de senaste två semesterveckorna bestått av svett, trä och gips :-( Dina gamla stolar funkar iaf fortfarande Daniel!

Länk till kommentar