Jump to content

Diskussion som Peder kommer förlora

Peder

Recommended Posts

Klydd, jag måste nog lägga in ett temporärt säljförbud! Vad skall jag benchmarka den något slitnare tant grön mot om du gör dig av med din? Tänk på mig som är nybörjare, din bil måste finnas kvar som referens till dess att jag känner mig mer hemma i HDJ-djungeln...

VA DÅ :angry: byta ner.

Klart att grabben ska ha en 90a :-P

JAK nöjd 90 ägare sedan 2002

JAK, det är nog som du skriver - JAG ser inte hindren för alla berg. En 90:a är ju nästan precis som en 120:a (fast lite mesigare).

En 80:a är ju lite mer åt hållet "det man inte har mellan benen har man under huven" (ett gammalt känt ordspråk från en som vet).

Edited by Peder

"det man inte har mellan benen har man under huven" (ett gammalt känt ordspråk från en som vet).

Vågar inte ens tänka på vad du tror om mig och min 200… :D :D :D

Edited by Martin

Tror att Peder tänker på oss som kör Panda!

Nej, men - det är därför jag har köpt en iQ3. Försöker intala mig själv att det säger en del om mig som person :blink: hm......

Men å andra sidan har jag ju 480 hp i AM - så min potens-rating går ju faktiskt ner i källaren. Förstår inte varför jag startade denna debatt som jag med råge ändå kommer förlora. Att förstöra Klydd's tråd om sin bilförsäljning kan ju vara hedervärt. - så fyll gärna på.

Nej, men - det är därför jag har köpt en iQ3. Försöker intala mig själv att det säger en del om mig som person :blink: hm......

Men å andra sidan har jag ju 480 hp i AM - så min potens-rating går ju faktiskt ner i källaren. Förstår inte varför jag startade denna debatt som jag med råge ändå kommer förlora. Att förstöra Klydd's tråd om sin bilförsäljning kan ju vara hedervärt. - så fyll gärna på.

Det är inte så farligt Peder en Q3a är ju ändå bara en DKW, så än kan det finnas lite hopp!

Vadfalls? Hur gick detta till? Ska du bogsera din austin med den :lol:

Alltså, ni är ju helt värdelösa på bilmärken. Det är inte en Austin det är en Aston (stor skillnad).

Tycker faktiskt att jag får gosa med iQ då jag även har två LC. Jag har ju fler poäng än Klydd enligt en vedertagen regel:

Peder.

LC120 Expedition = 50 poäng.

LC 150 = 50 poäng (lika mycket som 120:an då den har så mycket roliga grejer).

Aston = 100 poäng (för den slår allt).

iQ3 = -20 poäng (för den är så "töntig").

Summa; +180 poäng.

Klydd.

LC 80 = 40 poäng (för den är så slö).

LC 80 till salu = - 20 poäng (för att Klydd inte gillar LC 80)

Köpa LC 90 = - 25 poäng (för att den är sämre än 80).

Summa: - 5 poäng

Klydd ligger riktigt risigt till och får gaska upp sig lite.

Nej Nej, ni tänker helt fel.

såhär är det: (Jag vet från säker källa)

Peder.

LC120 Expedition = 2 diffspärr = 20 poäng.

LC 150 = 1 diffspärr = 10 poäng (kan finnas variationer)

Aston = inte ens fyrhjulsdrift, och bara diffbroms, HELT värdelsöst = 0 poäng

iQ3 = samma som aston men utan diffbroms = 0 poäng

Summa; 30 poäng.

Klydd.

LC 80 = 3 diffspärrar = 30 poäng

LC 80 till salu = man kan ju inte få poäng för nåt man inte har = -20 poäng

Köpa LC 90 = 2 diffspärrar = 20 poäng

Summa; 20 poäng.

Resultatanalys; samma poäng men man kan dra sina egna slutsatser av antalet bilar poängen är fördelade på, MEN en slutsats vi kan se. Man MÅSTE ha diffspärr.

Ahhh.. Peder, du kör det gamla poäng-tricket :)

Men, du har räknat enligt de gamla regelverket (av förklarliga skäl..., det var väl ett tag sedan du gick i skolan.... ;) )

Peder.

LC120 Expedition = 40p (den är ju i alla fall lite cool att se på)

LC150 = 20p (på riktigt, vem vill ha en sådan klump? Dock pluspoäng för det är en LC)

Austin Martin = 20p (det är ju ändå bra att du stödköper engelska bilar)

iQ3 = -20p (du sa det själv, den är "töntig")

Sålt sin LC80 till en gotlänning = -30 (ja... du vet varför..)

summa: 30p

Klydd

LC 80 = 50p (inte så mesig som en LC150)

LC80 tillsalu = -10p (dementerar å det bestämdaste att jag inte skulle gilla LC80, men det är klart minuspoäng på att sälja en LC80)

Leta alternativ LC = 10p (fortfarande LC)

Dessutom åberopar jag de 10 bonuspoäng man får för att ha besökt Aston Martins utvecklings & produktionsanläggning

Dvs Summa 40p

Ska man vara riktigt stringent borde dessa siffror dessutom normeras med kvoten av ålder och antal bilar

Ralston, jag gillar ditt alternativa räknesätt, även om du räknat fel så är slutsatsen korrekt.

Ralston.

Du räknar som en kråka. LC 150 har diffspärr i fördelningslåda och bakaxel samt diffbroms i framaxel.

En 100-poängare är att Astonen har HASTIGHETSSPÄRR vid 250 km/h (som man kan koppla bort). Garanterar att ingen av era bambustaket och riskokare har det!

Ralston har ju ingen spärr någon stans. Hans bil är ju bara luft. Tomt och ingenting.

Klydd.

Jag förträngde att jag sålde den där 80:an till Gotland. Du har helt rätt. Det var som en skymf mot bilen och hela släktskapet. Under alla år har jag försökt att inte tänka på detta - och sedan slår det ner som en bomb. Det var elakt av dig.

Mitt illdåd drar ner alla mina poäng ner i ett bottenlöst träsk. Jag hoppas, med tiden, få er förlåtelse och att jag återigen kan få ett förtroende. I'm so sorry!

Edited by Peder

ojoj tryckfelsnisse har varit framme..

oj... pinsamt...

Summan är givetvis korrekt, men en rad saknas.

Avsaknad av garage -20p

Dvs..

Klydd

LC 80 = 50p (inte så mesig som en LC150)

LC80 tillsalu = -10p (dementerar å det bestämdaste att jag inte skulle gilla LC80, men det är klart minuspoäng på att sälja en LC80)

Leta alternativ LC = 10p (fortfarande LC)

Avsaknad av garage -20p

sorry... :unsure: