Arctic fox Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Nu är drömmen förverkligad och äventyrsbilen införskaffad. Börjar med en ny garageplats här på forumet. /David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Grattis till nya bilen. Kul att att Silverpilen håller sig kvar här på forumet. Men, bilden är väl inte från Silverpilens nya hem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 Nej. Men på väg hem till sitt nya hem utanför Hässleholm Bild från det nya hemmet. /David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Nu är drömmen förverkligad och äventyrsbilen införskaffad. Börjar med en ny garageplats här på forumet. /David Grattis! Kul att "min" gamla bil ännu lever och kom hem till Sverige igen! Två resor tor Afrika är det inte många bilar här på forumet som kan ståta med! Den har ju "horat" runt bland många av oss här på forumet! (Dansken, Östen, Dansken, Jag, Anton och så Du) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Östen Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Som sagt - härligt att följa Silverpilens vidare äventyr! Ta väl hand om den! Saknar den ibland, men man måste ju begränsa sitt bilinnehav. Eller hur Daniel! Östen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Som sagt - härligt att följa Silverpilens vidare äventyr! Ta väl hand om den! Saknar den ibland, men man måste ju begränsa sitt bilinnehav. Eller hur Daniel! Östen Helt klart Östen! Skit fin färg Du valde en gång i tiden, unik på en BJ75 tror jag. Kanon då inte skit syns och svalt på sommaren....och snyggt som %&/&% Hade jag sätt den på tex Blocket hade det varit svårt att hålla sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Nu är drömmen förverkligad och äventyrsbilen införskaffad. Börjar med en ny garageplats här på forumet. /David Fräck kärra, bilden är ju tagen vid Edet rasta, några mil ifrån där jag bor och bilens nya hemmaadress är ju i faggorna där jag hämtade min lj70 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Tyckte väl att jag kände igen Rasta. Big D, kommer du till vårträffen? Silverpilen är ju stammis på den träffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted April 4, 2011 Author Report Share Posted April 4, 2011 Skulle vilja men ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Helgens uppdrag var att undersöka en liten spricka vid A-stolpen,liten pillande slutade det så här Så det blev till att lappa lite.... så lite slipning grundning och spackel och lack så blir det nog snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 Någon som vet vad detta fäste på hjulhållaren är till för? Är det någon som vet hur mycket last en sådan här hållare är konstruerad för? /David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 Ser ut som en kaymar hållare. Max är ett däck upp till 33" plus en highlift enligt deras rekommendationer. Fyrkantsprofilen som sitter närmare luckan är nog något någon satt på senare. Kanske ett stag för spade, yxa, arbetabelysning? Finns ju fyra tidigare forummedlemmar som haft den bilen. kanske någon vill kännas vid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted December 30, 2011 Author Report Share Posted December 30, 2011 Lite uppdateringar, har börjat vinterrustat bilen. Calix motorvärmare nya vinterdäck Cooper M+S2, (tydligen var det svårt att få tag på belastningsklass 109 på dubb, hade velat ha Nokian, så får väl hoppas de är bra). Övrigt, Bilprovningen underkände bilen, de tyckte inte den extra ventilationen i ljuddämparen var bra , så ny rostfria grejor från Simons är beställda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted January 15, 2012 Author Report Share Posted January 15, 2012 Silverpilen har fått lite mer silver och avgasvärdena var som en miljöbil tyckte killarna på bilprovningen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted January 17, 2012 Report Share Posted January 17, 2012 Silverpilen har fått lite mer silver och avgasvärdena var som en miljöbil tyckte killarna på bilprovningen Grattis till att ha klarat av det årliga besöket och dom låga värdena. Jag håller med besiktningsgubbarna, gamla Land Cruisers borde vara klassade som miljöbilar eftersom 80% av alla tillverkade Land Cruisers fortfarande rullar och resterande 20% används som reservdelar för att hålla dom andra 80%:en rullande, det måste väl klassas som miljövänligt i allra högsta grad Mecki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted January 18, 2012 Author Report Share Posted January 18, 2012 Tackar, ett plus är senaste tanken med det nya avgassystemet visar en sänkt förbrukning på 0,15. Får se om det håller i sig. /David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic fox Posted February 22, 2020 Author Report Share Posted February 22, 2020 Förändringar i livet och jag kommer inte ha kvar min verkstadsplats. I och med detta så måste jag erkänna för mig själv att jag inte kommer ha möjlighet de närmsta åren att fixa min drömbil. Påbörjad rostlagning och avställd kommer jag att lägga ut denna bil till försäljning inom några veckor. /David 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts