Gå till innehåll

BJ45 -81


cardic

Rekommendera Poster

Här är alltså min nya Land Cruiser

Bes senast -04, mest stått sedan dess och använts som plogtraktor. 133299,9 km på mätaren som står still.

Rullar på riktigt fint och det var inga som helst problem att köra de 45 milen hem.

Den har tidigare gått som verkstadsbil inne på SSAB i Borlänge, därav gastubshållarna bakpå.

 

De mest uppenbara fel som finns idag är:

Handbromsen ur funktion

kupéfläkten funkar inte (dock funkar den bak)

Positionsljusen bak ur funktion

Avgassystemet är ruttet

 

Annars är det ju en gammal traktor så:

Styrningen glappar lite, ca. 5-10 cm på ratten.

rosthålen bak i skåpet, men det är också den enda allvarliga rosten jag sett hittils.

Ett relä under panelen på passagerarsidan tickar till ca. var 3e sekund och dödar motorn ett ögonblick, vilket är grymt irriterande, drar jag dock ur sladden dit slutar det men då har jag inte de fyra små mätarna och kan inte heller stänga av bilen förrän sladden är i igen.

 

Tidigare ägaren trodde att glödstiftena inte funkade men efter att ha kallstartat i -17 igår så tror jag nog de funkar. Han har nog bara aldrig vridit nyckeln åt fel håll.

 

post-882-058806400 1298105950_thumb.jpg

Redigerad av cardic
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Det var tur att han vägrade sälja osett.

Som TLC-vän är det ju givetvis skönt att den är kvar i landet.

 

Fick lägga till 15 laxar extra, för plogen främst.

Dom 15' tjänar Du in på en vinter bara på att ploga lite vid några grannar :-)

Jag vill oxå ha en plog till min!!! Stigan med plogblad orkar inte alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom 15' tjänar Du in på en vinter bara på att ploga lite vid några grannar :-)

Jag vill oxå ha en plog till min!!! Stigan med plogblad orkar inte alltid!

 

Synn bara att mina grannar har egna traktorer, här i byn är det över 2 traktorer av någon sort per person, så min cruiser ligger nog i lä.

Däremot kanske man ska lägga anbud nästa vinter på att ta upp skogsbilvägar åt SCA eller nåt. Men då behöver jag nog piggkättingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej .

Här går det att få tag på avgassystem http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=731689&CarReference_ID=2004&CategoryType_ID=1

 

Det låter som om reläet till avstängningen är felkopplat eftersom den stänger av sig.

Om du behöver så har jag en mekhandbok med el-schema som jag kan skanna av till dig eller så kan jag kolla hur det är kopplat på mina bilar.

 

mvh Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej .

Här går det att få tag på avgassystem http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=731689&CarReference_ID=2004&CategoryType_ID=1

 

Det låter som om reläet till avstängningen är felkopplat eftersom den stänger av sig.

Om du behöver så har jag en mekhandbok med el-schema som jag kan skanna av till dig eller så kan jag kolla hur det är kopplat på mina bilar.

 

mvh Mecki

Sorry, men Meca och Mekonomen är kört på! Har varit vid båda idag, och ingen av dom kan få fram några rör :mad:

Så återstår Toyota, nätet, eller bygga eget! Om någon vet något bra ställe så är jag på jakt efter ett komplett system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men Meca och Mekonomen är kört på! Har varit vid båda idag, och ingen av dom kan få fram några rör :mad:

Så återstår Toyota, nätet, eller bygga eget! Om någon vet något bra ställe så är jag på jakt efter ett komplett system.

 

Skulle beställa på MECA men det var slut och ur produktion... Behöver ett nytt.

 

Vad är det förresten för oljor man ska ha? Är det lamelldiffar både fram och bak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.