Jump to content

Det är bra konstigt

JAK

Recommended Posts

Vädret alltså här nere i Småland så är skotersäsongen i full gång, var ute o testade en runda i onsdags kväll 52cm snödjup enligt SMHI.

Så visst är vädret lite uppochner vänt.

post-833-093926400 1290803367_thumb.jpg

Jag funderar på hur jag kan ha mina crocs i detta väder.

Vi väntar med spänning på bilderna så ut i snön med dej :lol:

Både jag o toyon trivs utmärkt i detta väder underbart när man forcerar snövallarna ut på skogsvägarna o dessutom med släp.

I morron blir det mer snöskoter.

Snömannen

JAK, tyvärr har vi för lite snö här nu för att det skulle bli några spännande bilder på Jens i Crocs'en....

Några fina vinterbilder på Landcruisern som du kanske kan bjuda på? Kanske vi rent av ska starta en ny tråd med vinterbilder?!

JAK, tyvärr har vi för lite snö här nu för att det skulle bli några spännande bilder på Jens i Crocs'en....

Några fina vinterbilder på Landcruisern som du kanske kan bjuda på? Kanske vi rent av ska starta en ny tråd med vinterbilder?!

Jag får ta och bjuda ner Jens hit. Här kan jag lova att snödjupet räcker att täcka både Jens o hans 80a.

Jag har varit ute o slitit ont hela dagen, nu är det till o med för mycket snö för snöskotern ca 1 meter på skogsvägarna.

I snödreven ska vi inte tala om, såg en 90 skylt utmed väg 47 där enbart skylten syntes ovanför snön.

Glöm inte att det bara är 28 november, det är några månader kvar på vintern.

Det vore trevligt med lite vinterbilder (jag har haft kameran liggande i bilen både i dag o i går men inga bilder, får bättra mej)

Anton har Metern med snö i sin trädgård. Det är väldigt blåsigt här på dalboslätten så det varierar mycket på snödjupet. Men det har nog snöat ca 70 cm men det mesta blåser i hop i drivor. Jag o Anton tog en tur med min Bj73a på Kroppefjäll i går. Körde några skogsvägar med 40-50cm puder riktigt roligt :-) Sedan grillade vi några korvar drog loss en bil :rolleyes: sedan blev jag bärgad av en traktorgrävare :blush: Sen åkte jag hem o körde traktor i stället...

Jonatan, låter som att du och Anton hade en kul dag i snön! :-)

Här i Göteborg är inte så mycket snö, men ganska kallt (ca -10). Det verkar som att snön kommit väldigt lokalt. Mina föräldrar nere i (nordöstra) skåne har inte heller fått så mycket snö.

Men, jag provade att åka x2000 igår (Sthlm->Gbg) och det gick väl sådär bra...

Prognosen ser ju spännande ut oxå... Kallt fram till helgen, sen ska det regna :-( Kan nog bli lite blött framöver..