Jump to content

Terrängbilsfikaträff

Klydd

Recommended Posts

Eftersom Jenz Terrängbilsfikaträffar på Mors Mössa i Kungälv är slut för säsongen får vi hitta på något själva!

Vi kör vidare på samma koncept med första onsdagen i månaden, och därmed blir första träffen på onsdag 6/10 kl.18:00

Återkommer med samlingsplats! Någon som har bra förslag??

EDIT: Det blir Café Skåne i Mölndal

Edited by Klydd
lagt till samlingsplats

Ni har väl expeditionsbilar? Man skall köra långt ;)

Nei.. Men det är för lite som händer här i värmland.. Verkar vara mer som händer i GBG-trakterna. Jag är sugen på att få igång något här i områdene. Jag sitter med i styrelsen i Karlstad Motocrossklubb och vi håller på att bygga en ganska stor bana vid flygplatsen i Karlstad. Kollade med ordförande i går om det skulle gå att hyra området och köra terrängbilar där och det kunde vi. Så vi kanske skall arrangera en terrängbilträff här?

Här är några kort från området. De flesta träd nede i gropen är borta nu..

post-945-061782400 1285829405_thumb.jpg

post-945-048543300 1285829416_thumb.jpg

post-945-034766800 1285829426_thumb.jpg

post-945-040824700 1285829454_thumb.jpg

post-945-075480500 1285829530_thumb.jpg

post-945-097912700 1285829663_thumb.jpg

Om det finns intresse för träff så kan jag gärna arrangera.. Men då vill jag ha hjälp :)

Om det finns intresse för träff så kan jag gärna arrangera.. Men då vill jag ha hjälp :)

Låter som en bra idé, det finns säkert intresse för detta framöver. Starta en ny tråd(för att inte blanda samman ämnena) för diskutera detta vidare och kolla av intresset!

Bra förslag Klydd.

Vi kommer ett gäng från Kungälvstrakten, tyvärr var det dåligt med förslag från vårt håll på lämpliga ställen att vara på men det är ju några dagar kvar tills på onsdag så vi kommer väl på något. Om vi inte kommer på nått bättre så finns ju alltid Resturang "Gyllene Måsen" vid Stigs Center. ;)

Vi kör på Café Skåne i Mölndal denna gången!

Mecki, vi kan prova ditt förslag nästa gång.

Info:

Tid kl: 18.00 den 6 Oktober

Plats: Café Skåne i Mölndal. Karta hittar ni genom att klicka här.

Det finns fler parkeringar på baksidan. Använd inte hotellets parkeringar då de brukar lappa bilar..

än så länge verkar vi i alla fall vara: Klydd, Globecruiser, Mecki mfl från KJK.

Fler som har planer på att dyka upp??

Bra initativ!!

Jag hade gärna kommit men jag ska försöka få svarvat lite prylar till min rörbock på onsdag så tyvärr hinner jag inte. Men nästa månad ska jag försöka ta mig dit! :lol:

Blev en trevlig fika-stund som vanligt.

Om jag inte har helt fel för mig blev vi 4 Toyota, 2 Suzuki och 1 Jeep

Vi kör repris på detta nästa månad, eventuellt på något annat fik. Så, håll utkik här i träfftråden när det börjar närma sig månadsskifte.

//Klydd