Gå till innehåll

Toyota4x4 Kola Peninsula 2011

Globecruiser

Rekommendera Poster

• Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även vi kom hem i helt format!

Vi förlängde ju resan något ihop med Jon o gänget, familjen Wiberg, familjen Jodin och Lars-Göran upp till Murmansk. Efter vi skilts åt i Ivola så satte vi kurs mot Lofoten där vi spenderade 3 nätter. Det var kul att se Lofoten men det kan inte mäta sig med våra äventyr i Ryssland.

Bilder, resereportage och film kommer ifrån mig men jag behöver bearbeta det hela lite först :)

Men ifrån mig (Jens) och Percy så vill jag rikta ett stort tack till alla deltagande i resan, vi hade fantastiskt roligt ihop med er och jag hoppas att vi kommer ses på fler resor i framtiden. Kanske kan det smyga sig med en Jeep i ledet nån mer gång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill rapportera att även "badbilen" med förare är hemma och numer torr o fin igen. Det var en riktigt fin o trevlig resa, och det fungerade kanonbra trots alla deltagare. Ser nu fram emot återträff i mörka movember.

Östen

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Nu är vårt resereportage klart! Och det blev alldeles för stort egentligen :)

http://www.jeepswede...showtopic=18524

Säg till mig om det är något ni tycker skall ändras eller namn tex som skall tas bort! Hoppas vi ses på återträffen!

Mvh Jens

Respekt!!

Nu vet jag vad du har sysselsatt dig med sen ni kom hem iaf wacko.gif

Trist med det dåliga vädret i Norge, vi hade sämre i Sverige kan du trösta dig med laugh.gif

/O

Länk till kommentar

http://www.jeepsweden.net/index.php?showtopic=18524

Säg till mig om det är något ni tycker skall ändras eller namn tex som skall tas bort! Hoppas vi ses på återträffen!

Mvh Jens

Nu först har jag har jag fått tid att läsa igenom ditt resereportage till fullo och du har verkligen lyckats med att på ett intressant sätt (inte bara för dom som inte var med utan även för oss som var det) få till både text och bild . Tackar !

Vi ses på återträffen.

Mecki, Maria & Lukas

Länk till kommentar

Tack Mecki!

Jag vet inte om ni minns detta men den sista dagen vi hade gemensamt i Ryssland när vi var inne i bergspasset i Khibiny Mountains, när vi kom tillbaka till Kirovsk så diskuterade vi över komradion hur de rev ner massorna ifrån berget för gruvproduktionen? Oskar trodde skämtsamt att man sköt med missiler, du var inte så långt borta.

http://bellona.org/articles/articles_2011/khibiny_testrange

Länk till kommentar

Skönt att det finns några som inser värdet av att hålla rent och bevara sin härliga natur, då kanske man åtminstone slipper att se högar med skräp och tomflaskor vart man än vänder sig nästa gång man kommer dit.

/ Mecki

Länk till kommentar

http://www.jeepsweden.net/index.php?showtopic=18524

Mvh Jens

Du har PM.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...