Jump to content

Var köper man toyotagrejor i USA?

ankarback

Recommended Posts

Någon som har ett bra tips var man kan köpa grejor i USA? Till dom USA-bilar jag haft har jag alltid handlat från Rockauto. Grejorna kommer på 3 dagar och priset blir ca 1/3 mot i Sverige även efter moms och tull. Dom har tyvärr mycket lite grejor till landcruiser.

Finns det någon annan liknande firma för reservdelar man kan handla från?

Jag har hittat ManAfree och CruiserOutfitters men ingen av dom skickar "over seas" enligt deras hemsidor.

Försökte handla från Milner Offroad i England men det gick inte att skriva in en svensk adress i webshopen när jag skulle beställa, sen verkar dom nästan ha för billiga grejor. Man vill ju ha lite kvalitét också..

Tacksam föra alla tips.

/Johan

Jag har ingen erfarenhet själv av att handla just delar till bilen från USA. Men ta kontakt med dom berörda firmorna. Jag tycker ofta det står att dom har begränsning vart dom skickar. Men ofta går det att lösa ändå. Så är det iaf med flertalet av dom jag har handlat av i England. Strular det med formulär och liknande är det ofta lättare att ringa upp och reda ut ovissheter, det är min erfarenhet.. Lycka till!

Hej.

Har handlat en del på Spectre offroad i San Diego Californien http://www.sor.com . Dom har klart mest delar till 40-serien men även en hel del till dom nyare modellerna oxå. Det är allt från slitdelar till extrautrusningar och tillbehör. Ett plus är ju att Dollarn ligger bra till igen.

Det brukar ta 1 vecka från beställning tills man har delarna hemma.

Nackdelen/fördelen är att dom inte tar kortbetalning för "over seas" kunder , utan man får gå till banken och göra en banköverföring, Jag tycker i alla fall att det känns både säker och seriöst även om det är lite merarbete .

Tackar för tipsen men det är ju ungefär dom jag redan hittat. Har ingen möjlighet att ringa till england under arbetstid tyvärr så därför försökte jag använda webshopen. Har sett att ManAfree och Sleeoffroad säljer "overseas" men som sagt inte med kontokort. ManAfree vill dessutom ha $25 i hanteringsavgift för utlandsordrar + $40 i banköverföringsavgift. Personligen så tycker jag det känns säkrare med kontokort än att sätta över pengar till nåt konto via banken... På RockAuto kan man anväönda PayPal, det är väldigt smidigt.

/Johan

Be careful with stuff from Milners. I have bought all sorts of stuff from them when in England, but a lot of it is rubbish.

It's either cheap rubbish, or isn't quite 'right'. T.ex brake pads that last 5 minutes, universal joints that don't fit quite the same, and when fitted you can't reach the grease nipples, hub seals that leak oil after a month, oil filters with no antidrain valve, and big end bearings made in china.

If it's non-critical stuff like light covers, indicator lenses etc, then they're ok. For anything critical, forget them.

When I've complained to them, they just say 'send it back then'. Not much use when the universal joints have already been fitted.

Thanks for the warning. Seems like Milners is out of the picture then.

Do you know any other company in england to buy toyota parts from? I´m probably going to visit my cousin in London in the spring and might be able to bring some parts with me back home :lol:

/Johan

Jag kör nu med Milner belägg fram. Har kört ca 3000mil med dem(tur o retur Ghana + lite på hemmaplan) och det är hälften kvar. Hade redan köpt belägg för jag tog för givet att det inte skulle vara nåt kvar men ack vad jag bedrog mig. De får åka på en Afrika resa till nu. :lol:

Men mycket annat som har varit skit som jag köpt därifrån. Mycket möjligt att det varierar från modell till modell och från gång til gång eftersom anfdra haft problem med belägg.

I don't think there's anywhere else that does general parts, that why Milners have so many customers. There's a few places that do OME, Ironman, Warn stuff etc. Thay might be a little cheaper than here, but you have to get them home somehow. I used a company called TBR for OME for my D-Max, butonly because they were new here and no-one listed anything for them.

Of course, if you have a Land Rover, there's suppliers all over the country, and cheap too.