Rickard Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Jag ska som bekant skaffa tak tält modell "takbox" denna vill jag ska sitt i tak höjd men ovanför flaket så att flaket fortfarande kan användas relativt fritt, vet någon om det finns något färdig typ för långa laster fast det inte finns något tak att sätt räcke i? eller blir det att smida själv? alltså någon form av ställning man fäster i flaket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Jag har inte sett några påbyggnader till hi-lux. Men har du möjlighet att smida själv kan det kanske vara till lite fördel. Då kan du anpassa det lite mer efter dina behöv och önskemål. Samt få det att funka ganska bra med ett taktält. Du kan kolla lite på RSA´s hemsida RSA där kan du kolla in Anti-poaching Vehicles. Det är ju inte hi-luxen men det är ju en broder i familjen Då kan du iaf kanske få lite ideér hur du skulle kunna göra med påbyggnaden. Du har kanske inte så mycket nytta av soffan på flaket men den kan man ju bortse ifrån. Men den är praktisk i de länder där det är helt ok att åka på flaket! // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 En annan variant är väl kåpa, fast det kanske du räknar bort direkt eftersom du inte då kan "användas relativt fritt"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Här har du lite ideér. Mest Tacoma men det blir ju samma på din. http://www.expeditionportal.com/forum/s ... p?p=422128 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted September 2, 2009 Report Share Posted September 2, 2009 Här har du någon annan som gjort en ställning http://www.expeditionportal.com/forum/s ... p?p=303858 Jätte lätt att tillverka om man har tillgång till material och maskiner. Annars kanske du har en smed i närheten som kan tillverka ett åt dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted September 2, 2009 Author Report Share Posted September 2, 2009 tack för tips, nu ska det smidas;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 Du kan få köpa min taktälts hållare (Flakbåge modell både fram & bak) Hilift hållare flaklåda mm (tror att jag ska skippa själva flaket & bygga mer permanent camping bil därav försäljning) Mer stadig båge kommer du inte att hitta Du hittar hur den ser ut i den här tråden http://toyota4x4.se/topic/3063-toyota%C2%B4s-d-cab/ (Det är en enkel infästning så den är lätt att flytta till en ny bil) Det är 6,7mil hit från ludvika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts