Gå till innehåll

Kylbox

Carl

Rekommendera Poster

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur ofta är kompressorn igång och låter den mycket? Håller den kylan ok, med isoleringsväskan, om man stänger av den under natten? (Vi kommer delvis att sova i bilen.)

Jag kollar imorgon om jag ska ha 35 eller 40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som omgående tar tag i ett gruppköp? Annars beställer jag en imorgon torsdag. Hinner tyvärr själv inte rådda gruppköp, reser bort torsdag kväll mm mm.

CF35 + väskan + hållaren. (Om någon har erfarenhet av hållaren, bra eller dålig, så skriv gärna)

Länk till kommentar

Jag mailade mannen med kylboxarna och fick till svar att han kunde dra av 20 pund av fraktkostnaden, jag sa OK och frågade hur han ville ha betalt men har sedan inte fått ngt svar.

Om någon annan lyckas beställa så är jag gärna med på ett hörn. (CF35 + väskan + hållaren)

Länk till kommentar

Har kollat lite mer. Finns några företag inom EU som säljer klart billigare än de svenska leverantörerna. Har hittat en tysk lev,www.autoteilemann.de. Skickar till Sverige, pris exkl frakt tror jag, 5.915. för CF 35

Kanske bättre pris eller ev fraktfritt om vi köper flera.

Snabb respons önskas.

Länk till kommentar

Har hittat en tysk lev,www.autoteilemann.de. Skickar till Sverige, pris exkl frakt tror jag, 5.915. för CF 35

Det låter dyrt. Båttillbehörsaffärerna brukar ha lockpriser på Waeco. Oftast på de mindre iofs...

En Isotherm finns på Bryggan just nu för 4395:- (32L). Det är samma kompressor som Waeco (Danfoss BD35F).

http://www.bryggan.nu/

Jag har själv en Waeco CF-25 som jag köpte för några år sedan för 2900:-. Kör den som frys i båten och som kyl i bilen. Den är tyst däremot så minskar den räckvidden på radiomottagningen men det lär finnas någon avstörningssats som ska avhjälpa det.

/Anders

Länk till kommentar

26-litersboxen har inte anslutning för nätdrift. Strömsnålast. Lite dyrare. 385x350x580 (h.b.dj.)

32-litersboxen, som jag köpte, har både 12 och 220-sladdar. Drar någon tiondels mer ampere. 390x355x595. Reas för 4400 kronor och det fanns ett gäng kvar på lagret.

Tack för tipset Anders M.

Länk till kommentar

..Isoterm 32L .... en nackdel som jag kan se direkt är att det kan vara lite svårt att montera den. 4300:- kostade den.

Finns monteringsplatta som tillbehör, som man bara klickar i boxen i, se botten. Jag har beställt en sån, 600 kr men jag antar att du och Carl köper den för 500 :mrgreen:.

Länk till kommentar

ringde isotherm och hörde om den plattan, 470:- ..

en annan grej, när jag kommit hem och packat upp ser jag att den boxen jag köpte inte har den digitala displayen och tre-stegs batterivakten utan bara en ratt som på vanliga kylskåp.. har era likadant?

Länk till kommentar

gällande mitt förra inlägg så är det enligt följande; de har bytt bort den digitala displayen och elektriska termostaten till en mekanisk (med ratt) som är driftsäkrare, verkar som att de hade lite problem med de gamla. batterivakten är inställd på 11.4v tror jag.

Länk till kommentar