Globecruiser Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Skulle chansa på att frakten hamnar på runt 800kr för en beställning på en kyl. CF50 levererades med både europeisk kontakt och US kontakt så det borde även den andra som har inbyggd nätdel ha.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 När jag frågade om frakt på en CF-50 innan vi beslöt oss för samköp så fick jag svaret att det rörde sig om ungefär £40 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 17 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Någon som är inne på att handla??? Storlek 35 el 40 ok för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 17 mars, 2009 Rapport Share Postad 17 mars, 2009 Hur ofta är kompressorn igång och låter den mycket? Håller den kylan ok, med isoleringsväskan, om man stänger av den under natten? (Vi kommer delvis att sova i bilen.) Jag kollar imorgon om jag ska ha 35 eller 40. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Globecruiser Postad 18 mars, 2009 Rapport Share Postad 18 mars, 2009 På en CF50 går kompressorn ungefär 20% av tiden.. Låter nästan ingenting mer än ett svagt susande. Tror att den håller kylan även om du stänger av den. Är det inte bättre att bara ställa den under bilen och behålla den igång ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 18 mars, 2009 Rapport Share Postad 18 mars, 2009 Tack för svaren! Jag vill ha en CF35. Är gärna med på gruppköp om det blir något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 18 mars, 2009 Rapport Share Postad 18 mars, 2009 Är det någon som omgående tar tag i ett gruppköp? Annars beställer jag en imorgon torsdag. Hinner tyvärr själv inte rådda gruppköp, reser bort torsdag kväll mm mm. CF35 + väskan + hållaren. (Om någon har erfarenhet av hållaren, bra eller dålig, så skriv gärna) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 24 mars, 2009 Rapport Share Postad 24 mars, 2009 Jag mailade mannen med kylboxarna och fick till svar att han kunde dra av 20 pund av fraktkostnaden, jag sa OK och frågade hur han ville ha betalt men har sedan inte fått ngt svar. Om någon annan lyckas beställa så är jag gärna med på ett hörn. (CF35 + väskan + hållaren) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 24 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 24 mars, 2009 Dags för att samla ihop oss som vill handla kylbox. Har noterat att Höök och jag är intresserade av CF 35. Någon mer?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Björlin Postad 24 mars, 2009 Rapport Share Postad 24 mars, 2009 Jag får nog tyvärr backa ur, blev ett kök till bostaden istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralston Postad 25 mars, 2009 Rapport Share Postad 25 mars, 2009 jag är på med en cf40 om det blir något. /ralston Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Globecruiser Postad 25 mars, 2009 Rapport Share Postad 25 mars, 2009 kanske dags för någon att tag tag i affären ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ankarback Postad 26 mars, 2009 Rapport Share Postad 26 mars, 2009 Måste tyvärr hoppa av ev. gruppköp. Behöver laga bruksbilen som gått sönder /Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 30 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 30 mars, 2009 KOllade eBay igår. Fanns mkt bra pris i USA, men tyvärr går frakten på nästa lika mkt som boxen. Måste nog bli ett köp inom EU. Någon mer som har idéer?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 30 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 30 mars, 2009 Har kollat lite mer. Finns några företag inom EU som säljer klart billigare än de svenska leverantörerna. Har hittat en tysk lev,www.autoteilemann.de. Skickar till Sverige, pris exkl frakt tror jag, 5.915. för CF 35 Kanske bättre pris eller ev fraktfritt om vi köper flera. Snabb respons önskas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 30 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 30 mars, 2009 Har nu fått svar från Tyskland. De levererar fraktfritt om jag beställer 3 eller 4 st. Snabba på med svar om ni vill vara med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anders M Postad 30 mars, 2009 Rapport Share Postad 30 mars, 2009 Har hittat en tysk lev,www.autoteilemann.de. Skickar till Sverige, pris exkl frakt tror jag, 5.915. för CF 35 Det låter dyrt. Båttillbehörsaffärerna brukar ha lockpriser på Waeco. Oftast på de mindre iofs... En Isotherm finns på Bryggan just nu för 4395:- (32L). Det är samma kompressor som Waeco (Danfoss BD35F). http://www.bryggan.nu/ Jag har själv en Waeco CF-25 som jag köpte för några år sedan för 2900:-. Kör den som frys i båten och som kyl i bilen. Den är tyst däremot så minskar den räckvidden på radiomottagningen men det lär finnas någon avstörningssats som ska avhjälpa det. /Anders Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 30 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 30 mars, 2009 Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 30 mars, 2009 Rapport Share Postad 30 mars, 2009 Kanon. Jag åker ner till handlarn nu och kollar på den. Återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 30 mars, 2009 Rapport Share Postad 30 mars, 2009 26-litersboxen har inte anslutning för nätdrift. Strömsnålast. Lite dyrare. 385x350x580 (h.b.dj.) 32-litersboxen, som jag köpte, har både 12 och 220-sladdar. Drar någon tiondels mer ampere. 390x355x595. Reas för 4400 kronor och det fanns ett gäng kvar på lagret. Tack för tipset Anders M. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralston Postad 1 april, 2009 Rapport Share Postad 1 april, 2009 Jag har köpt en Isoterm 32L box nu, ska testa den lite i Estland nästa vecka, får se hur den klarar sig, en nackdel som jag kan se direkt är att det kan vara lite svårt att montera den. 4300:- kostade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 1 april, 2009 Författare Rapport Share Postad 1 april, 2009 Har också köpt ISOTHERM 32 lit för 4.300 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Höök Postad 1 april, 2009 Rapport Share Postad 1 april, 2009 ..Isoterm 32L .... en nackdel som jag kan se direkt är att det kan vara lite svårt att montera den. 4300:- kostade den. Finns monteringsplatta som tillbehör, som man bara klickar i boxen i, se botten. Jag har beställt en sån, 600 kr men jag antar att du och Carl köper den för 500 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralston Postad 2 april, 2009 Rapport Share Postad 2 april, 2009 ringde isotherm och hörde om den plattan, 470:- .. en annan grej, när jag kommit hem och packat upp ser jag att den boxen jag köpte inte har den digitala displayen och tre-stegs batterivakten utan bara en ratt som på vanliga kylskåp.. har era likadant? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralston Postad 2 april, 2009 Rapport Share Postad 2 april, 2009 gällande mitt förra inlägg så är det enligt följande; de har bytt bort den digitala displayen och elektriska termostaten till en mekanisk (med ratt) som är driftsäkrare, verkar som att de hade lite problem med de gamla. batterivakten är inställd på 11.4v tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster