Mr.O Postad 29 april, 2025 Rapport Share Postad 29 april, 2025 Jag tycker mig behöva en tråd om var man köper däck till vettigt pris. Forumets gamla tips är numera inte till speciellt mycket hjälp. Sådan här information är färskvara. Och den är inte modellspecifik. Inte ens bilmärkesspecifik. Jag har tidigare handlat från andra länder i Europa (EU). Mest från Tyskland och enstaka gånger från Frankrike. De europeiska priserna har varit väldigt mycket lägre än i Sverige. Till och med transportkostnaden har varit lägre eller liknande. Nu kollade jag igen och priserna är fortfarande mycket lägre i Tyskland och Frankrike. Men inte en enda butik med vettiga priser som jag hittat vill skicka till Sverige. I Frankrike finns en som kunde tänka sig att skicka till en speditör på valfri plats inom Frankrike om jag själv ordnar allt för vidare transport med speditören. Jag känner mig mobbad. Har ni några bra tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hans Z Jörgen Postad 29 april, 2025 Rapport Share Postad 29 april, 2025 Jag har en kontakt som gett bra service och pris; Björn Nyman, Svensk Däcktjänst. info@svenskdacktjanst.se Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 30 april, 2025 Rapport Share Postad 30 april, 2025 Har handlat däck vid två tillfällen i år och båda gångerna blev det från Dackleader Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.O Postad 30 april, 2025 Författare Rapport Share Postad 30 april, 2025 (redigerade) Priserna är inklusive frakt och gäller exakt samma däck. Ett ganska populärt 265/60R18 landsvägsdäck. Som passar vissa av våra fordon. Jag kan inte lova något men hoppas det är representativt. Dessutom lade jag till det lägsta priset jag hittade i Tyskland. Man kan notera att det skiljer ca 40% och att det finns knappt 2000kr att spara på en uppsättning däck jämfört med Sverige. Bara man kan hitta en tysk butik som säljer till Sverige. Norge och Finland har en landgräns. Man betalar 2232kr eller ca 50% mer på norska sidan. Att intresset att gå med i EU ökar i Norge kan ha sina orsaker. Men det hör inte hit. Svårigheten verkar vara att hitta EU-priser i Sverige. Dackleader är dyrare och tar t.ex. drygt 1400:- Svensk Däcktjänst anger inga priser alls på sin hemsida. I samtliga EU-länderna jag kollat är priserna lägre än i Sverige. Så då är väl egentligen frågan vilken butik inom EU levererar till Sverige till "normala EU priser". Redigerad 30 april, 2025 av Mr.O 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster