Gå till innehåll

Bakaxel byte

Aron

Rekommendera Poster

Hej,

Precis som en del andra landcruiser 90 ägare, har jag fått problem med sönderrostad bakaxel.

Den går helt enkelt inte att laga med svets längre.

Det verkar som Milner i England

har fått in nya bakaxelrör, men dom är tillverkade för att monteras med bakdiffspärr.

Min fråga är om dessa passar även landcruiser 90 utan bakdiffspärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Aron säger:

Hej,

Precis som en del andra landcruiser 90 ägare, har jag fått problem med sönderrostad bakaxel.

Den går helt enkelt inte att laga med svets längre.

Det verkar som Milner i England

har fått in nya bakaxelrör, men dom är tillverkade för att monteras med bakdiffspärr.

Min fråga är om dessa passar även landcruiser 90 utan bakdiffspärr.

Vill inte verka dryg, men maila Milner och fråga? 
Här blir det väl mest gissningar om inte någon mot förmodan har köpt de nya rören.

/O

Länk till kommentar

Hej, 

Har varit i kontakt med Milner, axelrören

avsedda för diffspärr passar inte axel utan spärr.

Dom tror dom får in nya rör anpassade för axel utan spärr, i februari.

Jag antar att flänsen där differentialen bultas i röret, har en annan utformning.

Dom va förövrigt väldigt snabba med att svara.

• Like 3
Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Hej!

Jag köpte från Milner för ett par år sen. Jag fick besked om att de inte skulle få hem några längre, men jag kollade deras hemsida emellanåt och helt plötsligt fanns det ett par st. Tog kontakt med den person jag hade haft kontakt med tidigare och jag fick en av axelrören de hade. Det var utan diffspärr. Det kan löna sig att hålla koll på deras hemsida. Röret är original Toyota. Det kom i en Toyotakartong. Kostade nånstans runt 12000 med frakt, tull och moms. Kollade även med Toyota i Sverige om dom kunde få fram. Jodå det kunde dom allt inom ett par veckor, men killen på reservdelslagret verkade skämmas när han nämnde priset. 32000 kr.....

• Like 1
Länk till kommentar