Gå till innehåll

Grisen i säcken

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har under mina år köpt många ”objekt” där jag haft turen att många varit i oerhört bra skick. Så blev det inte den här gången. En LC100 2003 diesel från Italien med endast 16600 mil på mätaren. Men. Ett stort men, rost som är ganska omfattande på sina ställen, omlackerade delar mm. Invändigt mycket fin och motorn går som en klocka. 

Den är godkänd på besiktningen och avställd nu. Står i varmgarage. 

Att försöka reklamera tillbaka till handlare orkar jag inte. Det blir bara en utdragen historia.

Tror det är mitt femte fordon i ordning och det första som inte jag är nöjd med. 

Jag funderar vad jag ska göra med den. Sälja iväg den som den är, sälja i delar. Jag har inte tiden att få den i det skick jag vill.

B1D2E2A0-451C-4755-AEFC-B77AA8473A85.jpeg

E218431A-A0D0-45C4-853B-A5EB0226AC9D.jpeg

57A50182-1EC0-40D4-A1D6-6D1A39CB1029.jpeg

7F1E785B-6459-4728-95AF-9554798394C8.jpeg

BE6FE05F-D4D9-4914-919C-834676F37750.jpeg

C3538286-BA1D-4C52-A520-356447F1AFCF.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja jag hade hoppats på mindre rost. Men det är inget jag mår dåligt över, en intressant och lärorik upplevelse som med allt annat. Men den tar upp plats så om någon är sugen på ett projekt, hör av er. 🙂

Redigerad av Krille87
Länk till kommentar

Om den har gått i norra Italien så finns det risk att den sett en del salt. Men den ser ut att vara räddningsbar.

Automat eller manuell?? 

Redigerad av MFI9
Stavfel
Länk till kommentar

9 timmar sedan, MFI9 säger:

Om den har gått i norra Italien så finns det risk att den sett en del salt. Men den ser ut att vara räddningsbar.

Automat eller manuell?? 

Ja inte är den det värsta jag sett men jag hade hoppats på bättre. Automat och utan dragkrok så den lär inte vara utsliten. 

• Like 1
Länk till kommentar

Den måste ha gått uppe i norra Italien, helt klart, kanske i skidorterna?

Synd att bli besviken, men de ligger ändå såpass högt i pris att jag tror det blir ganska lätt att sälja den. Att sälja i delar tror jag inte är lika lönsamt (eller tja, det är väl fel ordval men du ser min poäng)

• Like 1
Länk till kommentar

Ser ut som min 99:a (Stora Brun) när den gått 16000 mil.

Tar du allt nu så kanske det är hanterbart, i annat fall bort och hitta nåt nyare/bättre.

Beror kanske lite på hur den ska användas, att göra en renovering först och sedan bygga expeditionsbil, tar tid och ork.

Om den bara ska göra tjänst kanske det räcker med att svetsa alla hjulhus, stötfångarfästen, bagagelucka…men bakaxelfästen, ram m.m, är de fina?

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Ja här var det inte mycket kvar. 😅 Bakaxel med fästen ser bra ut. Synd bara de kladdat på något rostskydd under hela bilen utan att ja blästrat först. Ramen ser bra ut det jag kan se. Men måste blåsa/tvätta ur den innan jag kan säga säkert. Avgassystem och tank ser nytt ut. Kanske kylare och styrväxel också. Finn bra och mindre bra ställen men inget är katastrof tror jag. Skulle vilja lyfta karossen av ramen och göra en ordentlig ”overhaul”. 

B1355D90-62F9-4B22-A32D-E5C91565CD1A.jpeg

• Like 1
Länk till kommentar