JanneLastu Posted June 16, 2021 Report Share Posted June 16, 2021 Någon som vet om det går regga om en -91:a 4runner bensin v6 till diesel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted June 16, 2021 Report Share Posted June 16, 2021 Kolla med en besiktningsingenjör. Jag undersökte samma sak för något år sedan, men jag minns inte vilket år som är gränsen pga avgaskrav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneLastu Posted July 15, 2021 Author Report Share Posted July 15, 2021 Verkar som att fram t.o.m -93 går det regga till diesel ganska smärtfritt, nu till nästa fråga, har fått tag i en b3 motor och växellåda från en bj73(?) som jag tänkte sätta i 4runnern 🤔 är det möjligt månntro eller blir man idiotförklarad? Kan absolut tänka mig sälja den eller byta mot hilux/4runner diesel motor om det finns nån där ute som vill byta/köpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted July 15, 2021 Report Share Posted July 15, 2021 3B e en seg kuse du borde kolla England där du kan hitta en 2LT motor till ett bra pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted July 15, 2021 Report Share Posted July 15, 2021 4runner har bakre kardan i centrum. Tror (men vet inte helt säkert) att LC alltid har bakre kardan till höger. Något att tänka på. Om du tar hela drivpaketet från en LC90 3.0 1KZ-TE så får du iallafall en trevlig motor 👌😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneLastu Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Nu är b3 motor och låda på säljes sidan, inser att det blir för mycket jobb 🥵 nu ska jag lyfta ur bensin sexan och invänta rätt sorts dieselmotor att mecka dit, undrar om växellådan skiljer på bensin och diesel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts