Jump to content

Motortemp?

Stefan_P

Recommended Posts

Ser bra ut, skulle aldrig vara orolig för att den står för lågt.

Om kylarvätskan ser bra ut i färg och nivå.

För Afrika och sandkörning är det obligatoriskt att fixera fläkten för max kylning. 

Under normal körning rör sig knappt mätaren då.

De brukar också ta bort den rörliga delen av termostaten för att öka flödet, men det har mindre effekt.
När jag påpekat att det inte är bra att köra motorn onödigt kall skrattar de bara.

1 timme sedan, priffe säger:

Ser bra ut, skulle aldrig vara orolig för att den står för lågt.

Om kylarvätskan ser bra ut i färg och nivå.

För Afrika och sandkörning är det obligatoriskt att fixera fläkten för max kylning. 

Under normal körning rör sig knappt mätaren då.

De brukar också ta bort den rörliga delen av termostaten för att öka flödet, men det har mindre effekt.
När jag påpekat att det inte är bra att köra motorn onödigt kall skrattar de bara.

Ok, jag tycker bara att jag inte får riktigt varm luft in. Det är varm, men inte så varm så att man måste dra ner, man kan köra på max alltid.

11 timmar sedan, Stefan_P säger:

Det är den övre, vattentempen jag menar.

Och jag tänkte på den avslutande meningen "oljetempen funkar inte "  

Den undre mätaren är oljetrycket och det är alltid lite läskigt när den mätaren inte rör sig.  Men det kanske bara är själva visaren som inte fungerar,  annars har någon mixtrat lite. Finns ju inte mycket elektronik i en hj60, men försvinner oljetrycket så stängs motorn av av sig själv. 

2 timmar sedan, traktorn säger:

Och jag tänkte på den avslutande meningen "oljetempen funkar inte "  

Den undre mätaren är oljetrycket och det är alltid lite läskigt när den mätaren inte rör sig.  Men det kanske bara är själva visaren som inte fungerar,  annars har någon mixtrat lite. Finns ju inte mycket elektronik i en hj60, men försvinner oljetrycket så stängs motorn av av sig själv. 

Där sitter en extra oljetrycksmätare.

• Like 1