ViktorBj73 Posted December 5, 2020 Report Share Posted December 5, 2020 Min nyligen införskaffade BJ73 med frp top från 1985 läcker in vatten någonstans, efter regn / tvätt av bil droppar det ordentligt så det samlas vatten på golvet på förarsidan samt golvet i passagerarsidan. Någon här på forumet som haft liknande problem och hur har ni löst det? Tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 Känner igen problemet från HZJ73! Dax att börja byta gummilister runt rutramen, fönster osv. Kan även vara skit i mellan list och glas eller ramen som gör att vatten kan tränga in. Monterabort göra rent och för att sedan limma dem, det löst mitt problem i alla fall 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjarnstrom Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 Jag får även lite vatten vid kraftigt regn eller tvätt. Jag tror jag har lokaliserat det till rutlisten fram. Kryper runt den och rutan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 Kanske bara behöver göra rent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts