Robert Posted November 28, 2019 Report Share Posted November 28, 2019 Lite mer om min 200 front-runner slimline takräcke front-runner lådsystem 3-batteri i bagaget ( 90ah AGM) ctech offroad 140 för laddning från bil + solceller org 20” fälgar och 285/55-20 BFG KO2 Extra ljus på tak samt front / lightforce, WoWled samt NBB monteras snart, winch kofångare med Warn 12000 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SID112233 Posted November 28, 2019 Report Share Posted November 28, 2019 Riktigt fet! ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted December 31, 2019 Author Report Share Posted December 31, 2019 Då har man fått ta tag i lite el i bilen, ska ha batteri bak som kommer att ge power till kyl mm. har även börjat med installationen av ”powerlock” som gör att man kan låsa växellådan i vald växel (finns även auto läge) vilket ska bidra till lägre förbrukning har även varit ute med svensk Land Rover klubb på lite ”brummenad” där av camouflerings dekalen i fronten ? satt ju i styrelsen i 6 år för SLRK så lite svårt att inte hänga med vänner o bekant på lite körningar även om det inte är i en L R 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted December 31, 2019 Author Report Share Posted December 31, 2019 Då har man klippt, lödat, krympslang, dragit kabel, kopplat ihop allt och provkört ? lägre varv som utlovat och får se hur mycket det gör i det stora hela på förbrukningen. har också kopplat in min nya elcentral i skuffen men det kommer senare! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 3, 2020 Author Report Share Posted January 3, 2020 Extra batteri i skuffen och kabel dragning. För att gå med kabel bak i bilen trodde jag att jag skulle kunna gå under bilen och bunta fast kabel/slang på ramen, nu var det så trångt under att gå inne i bilen verkade lättast. Fick ta ett nytt hål i torpedväggen (22mm) och på så sätt förlägga kabeln i kabelrännan i trösklarna (gick väldigt smidigt) Så nu ligger det ett 100ah batteri, ctek offroad 140 och hemma gjord el-central bak i bilen Så nu kan kyl och ladda telefoner, kamera mm ske utan problem monterade även USB, 12v uttag för baksätet 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 6, 2020 Author Report Share Posted January 6, 2020 Lite mer jobb ? vinsch kofångare 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahl Posted January 7, 2020 Report Share Posted January 7, 2020 Blir ju bra det där. Kul att följa! Resonerade du något kring Front Runner vs Rhino Rack vid inköp av takräcke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 8, 2020 Author Report Share Posted January 8, 2020 10 timmar sedan, Dahl säger: Blir ju bra det där. Kul att följa! Resonerade du något kring Front Runner vs Rhino Rack vid inköp av takräcke? Front Runner har bra leverans, bra tillbehör och man skruvar ihop allt själv så att man kan både bygga ut och ta bort saker som man inte vill ha. Rhino Rack hade lite lång leverans tid när jag hörde mig för. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 8, 2020 Author Report Share Posted January 8, 2020 Så här ser allt ut när det är klart 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted January 10, 2020 Report Share Posted January 10, 2020 Det blir riktigt bra ? / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 10, 2020 Author Report Share Posted January 10, 2020 Fick även på extraljus, lightforce Lance xenon som har hängt med ett tag 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted January 18, 2020 Author Report Share Posted January 18, 2020 Då var snorkeln monterad ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted February 12, 2020 Author Report Share Posted February 12, 2020 Nu har det hänt ännu mer med bilen, belysning i skuffen, belysning på takräcket mm. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
200sam Posted February 18, 2020 Report Share Posted February 18, 2020 Roligt att föja, den börjar bli riktigt fin! Var köpte du powerlockupen? Har du kvar orginal ahc fjädringen? Jag går i tankar att deleta ahc och köpa ett eftermarknad fjädring men är osäker på hur krångligt det är. Roligt att även du är med i LR klubben som även jag varit sedan 1998. Med vänlig hälsning, Sam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted February 19, 2020 Author Report Share Posted February 19, 2020 Hej! Lockupen köpte jag direkt från Australien ("Richards" )billigast så och servicen är suverän, jag har AHC kvar och tänker inte ändra förrens jag blir osäker på funktionen. Byt olja i systemet och inspektera stötdämpare, ledningar mm för läckage. L-C 200 systemet är mycket bättre än det var i 100'an, om jag förstår det hela. Trevligt att det finns en SLRKare till här vi kanske har träffats? Enligt jänkarna så räcker det med att ta säkringen till AHC systemet för att inte få varningar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
200sam Posted February 19, 2020 Report Share Posted February 19, 2020 Hej. Jag vi har säkert träffats. Jag åker LR90, min tävlingsbil som jag körde Morocco outback challenge 2008, en grön truckcab, den kanske du sett? Jag tänker att den dagen kanske kommer då systemet blir för dyrt och serva, och då blir det ett eftermarknads system. Helt med underhåll, byta olja mm. Har du själv bytt olja i ahc? Isf krånligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted February 20, 2020 Author Report Share Posted February 20, 2020 Den har jag råkat på själv körde jag en Tomb Raider 110 (nu har jag en grå RR Classic) Jag sög ur tanken på olja och fyllde på, sedan luftade jag på luftnipplarna bara (tog en timme allt som allt) Sitter och planerar att montera OME BP-51 på min bil om jag ska uppgradera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
200sam Posted February 20, 2020 Report Share Posted February 20, 2020 Trevligt med rrc, fina saker👌🏼✨ Ok, det låter ju helt klart hanterbart! Körde på du på Toyotas ahc olja? Dom ome dämparna du nämnde verkar riktigt fina! Har planerat och byta i närtid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted February 21, 2020 Author Report Share Posted February 21, 2020 Köpte Toyotas olja, har inte hittat en ersättnings olja för AHC'n + har Toyota handlare på vägen till jobbet. Ska hänga på taktält och awning snart och ta en tur vecka 12 är det tänkt, får känna hur bilen känns med utrustningen och ta o bestämma mig efter turen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted March 21, 2020 Author Report Share Posted March 21, 2020 Ute på nya vägar och ”so far so good” , lådsystem och belysning funkar som tänkt. taktält och dess vikt känns inte nämn värt 👍 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted March 21, 2020 Author Report Share Posted March 21, 2020 Mer bilder på insta under @allsweden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted April 18, 2020 Author Report Share Posted April 18, 2020 5 natten i år och bil + utrustning känns mer och mer hemma. Nu ska kyl/frys in i baksätet, el och sånt är klart ska bara tillverka en plattform där enkelsätet är (blir nog klar till veckan) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted June 1, 2020 Author Report Share Posted June 1, 2020 Hylla/plattformen till kyl, monteras lätt in på under 10 min och har även monterar ett 3,6ohms motstånd för airbag varningen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted June 1, 2020 Report Share Posted June 1, 2020 Snyggt & praktiskt 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted June 2, 2020 Report Share Posted June 2, 2020 Om du inte redan har monterat vattentank så hade kanske utrymmet under plattformen varit ett alternativ. Snyggt jobbat 👍👍👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts