Jump to content

Tips på div rostproblem


Toder

Recommended Posts

Först och främst, tror ni den går rädda? 

Största problemet känner jag är att fjädersäten bak är tokslut och måste konstrueras nya eller bytas. 

Tanken har fått en rejäl smäll och är nu urkopplad så den går med dunk som tank,

jag har.ny dörr till passagerarsidan och innerskärmar fram, 

men just fjädersätena är största huvudvärken. Tänkte börja fixa på den nu inom någon vecka då den ska köras till garaget, väntar på att bli av med båten så jag har plats att jobba på den. 

 

Någon som har renoverat en landcruiser i liknande skick och lyckats besikta? 

Angående belysning bak så har jag en orginal dragkrok med balk att sätta dit, samt stötfångare bak, modellen med belysning i, kommer troligen montera släpvagnsbelysning bak på stötfångarna

för att lösa problemet med avsaknaden av ordinarie blinkers/bromsljus. 

0056FE4A-D795-49AF-A311-B9167FB764AB.jpeg

522C1A69-31DC-48B5-A19D-D86AFDABCB89.jpeg

D4FF2C4C-DE28-4886-AF10-25B27E344844.jpeg

9049AD83-C1E6-4A1A-92C4-D581AAB043E0.jpeg

9F968265-54A1-4560-B4FD-1903C9B1BD85.jpeg

FF4CE34A-7D65-40BE-9FD8-5BE655492C59.jpeg

F607125E-FF49-4DAA-84AF-AEA6FA9EE70F.jpeg

A0CED2B6-606F-4431-9D60-F45A971CC74F.jpeg

9855689A-3760-4E08-8308-EFBCBC882153.jpeg

2687AEA8-5845-4F6E-B6EB-9CF5E4B6F1BA.jpeg

539084E8-84CA-433A-B2BC-144C6EBCAED8.jpeg

3D1D6962-7270-4E35-A64F-15A7D01547FC.jpeg

4306B9C0-AC1E-4994-B684-A6B6E15B597F.jpeg

152E7970-290E-411B-96EC-D80B547F53E3.jpeg

E662FEB7-59C1-41EC-960D-A7AC93B9A699.jpeg

85FB2D4C-5961-4820-A6F5-0B2BC3DBF4E9.jpeg

04385523-5513-4E60-86CA-6B8782EF725A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vill du göra det enkelt för dej så skär upp hela bagaget eller så mycket som behövs med en tunn kapskiva så kan du svetsa tillbaka det.

annars är det väl till att ligga under å laga det eller byta,

å i värsta fall lyfta karossen,

tanken gjorde jag en själv till den jag har nu, orginal är den på 90 liter vilket är onödigt stort om man bara ska köra i skogen.

min nya är på 30 liter.

i ditt fall med fjädersätena hade jag skurit upp bagaget.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ser ju som ytrost för det mesta och inte gravrost :)  Visst är bilen inte helt rostfri men det är relativt lite svetsjobb. Det skulle inte varit fel att lyfta karossen om möjligheten finns, då kan man komma åt alla viktiga punkterna. Fjäderfästena får man antingen tillverka egna eller kolla på närmsta bilskrot om det finns något passande, tror inte att dom säljs som separat reservdel. 

 Och här nere i Skåne, här finns det rost  :) 

 

 

P4760991.JPG

P4760990.JPG

P4760988.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Runekebab säger:

Hej!

Vill du göra det enkelt för dej så skär upp hela bagaget eller så mycket som behövs med en tunn kapskiva så kan du svetsa tillbaka det.

annars är det väl till att ligga under å laga det eller byta,

å i värsta fall lyfta karossen,

tanken gjorde jag en själv till den jag har nu, orginal är den på 90 liter vilket är onödigt stort om man bara ska köra i skogen.

min nya är på 30 liter.

i ditt fall med fjädersätena hade jag skurit upp bagaget.

riktigt bra tips, blir nog att kapa upp i bagaget för att komma åt ramen vid bakre fjädersätena. tack som sjutton för tips, tänkte inte ens att man kunde göra så. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.