Geronimo81 Postad 4 augusti, 2019 Rapport Share Postad 4 augusti, 2019 Hej! Är spekulant på denna. https://www.blocket.se/stockholm/Toyota_Land_Cruiser_Troop_Carrier_GXL_4_2_4WD_86540983.htm?ca=16&w=3 Behöver köpråd. Vad ska man kolla efter? vad är de generella felen? Miltal? Pris? Har även kollat på en LC200 men det blir en för fin bil för det jag ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 4 augusti, 2019 Rapport Share Postad 4 augusti, 2019 1 timme sedan, Geronimo81 säger: Hej! Är spekulant på denna. https://www.blocket.se/stockholm/Toyota_Land_Cruiser_Troop_Carrier_GXL_4_2_4WD_86540983.htm?ca=16&w=3 Behöver köpråd. Vad ska man kolla efter? vad är de generella felen? Miltal? Pris? Har även kollat på en LC200 men det blir en för fin bil för det jag ska göra. Motor och axlar kan med rätt service och vård klar +60.000mil. Växellådan är jag osäker på vilken typ det är, om det är en R151f så har den vissa kända svagheter, googla och du kommer att få fram det du behöver veta. Om det är en H55F så är den lite "stubbig" att köra men betydligt starkare än R151f. Rost I ramen, framförallt i den bakre delen bör du kolla, ta med en liten hammare och knacka försiktigt (du behöver inte slå hårt), är ramen frisk så ska det låta klang, om det låter thumpf så är den troligen rejält rostig. I övrigt kan det vara rost i trösklar och hjulhus samt runt rutorna och i botten på dropplisten vid taket. Och dörrarna kan vara rostiga, kolla nedtill från insidan (öppning) även om det ser bra ut utifrån. Sen är det allt annat som är det samma som på alla bilar, ryker den vid kallstart, skicket på kylaren, är servicen skött mm mm. De mesta finns på nätet, delar kostar en slant som till alla Toyota men man behöver inte handla så ofta. Lycka till ? 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arnell Postad 6 augusti, 2019 Rapport Share Postad 6 augusti, 2019 Så hur gick det hos MGM? Blev det affär? Vi var och tittade på den i vintras men tyckte den var lite för kass relativt priset... Och de hade fått för sig att de skulle slänga ihop en "äventyrsbil" för att haussa upp priset, men det blev väl så där när man inte vet vad som behövs för en sån Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 6 augusti, 2019 Rapport Share Postad 6 augusti, 2019 Annonsen är borta från blocket, så någon har gjort affär ?????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arnell Postad 7 augusti, 2019 Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 Precis, men den finns ju kvar på annonser till försäljning i resten av världen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Geronimo81 Postad 7 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 Hej! Jag sket i det, har kollat på lite olika modeller. Är ju gammal Hilux ägare, så jag sneglar fortfarande på dem...men vi får se. Är en jäkligt schyst serie 70 till salu i Kristianstad också, den verkar dock aningen dyr...eller?? https://www.blocket.se/kristianstad/Toyota_Land_cruiser_70_4_2_131hk_laga_mil_85873532.htm?ca=16&w=3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 7 augusti, 2019 Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 23 minuter sedan, Geronimo81 säger: Hej! Jag sket i det, har kollat på lite olika modeller. Är ju gammal Hilux ägare, så jag sneglar fortfarande på dem...men vi får se. Är en jäkligt schyst serie 70 till salu i Kristianstad också, den verkar dock aningen dyr...eller?? https://www.blocket.se/kristianstad/Toyota_Land_cruiser_70_4_2_131hk_laga_mil_85873532.htm?ca=16&w=3 Jag har ingen erfarenhet av dem själv, men kolla upp den firman/bilen noggrant innan affär. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 7 augusti, 2019 Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 Som MrWIB säger, kolla bilar från den handlaren noga innan du köper någon. / Mecki 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 7 augusti, 2019 Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 (redigerade) Om du tittar på bilderna så ser du att den har fel flak. Hjulhusen bak passar dåligt till hjulens placering. Troligen kommer flaket från en 79:a. Annonserades ut för 20.000kr i februari... https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/JYY814 Dessutom är den inte regbesiktad med den extra tanken, instrumentpanelen har bara en tankmätare, så den har inte haft två tankar från fabriken. Redigerad 7 augusti, 2019 av MFI9 Stafning 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Geronimo81 Postad 7 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 7 augusti, 2019 Tack för alla råden! Guld värt att ha er att fråga. Bomba gärna med förslag på bilar ni vet är bra och man slipper göra stora felsteg! Tack för alla svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eric Ericson Postad 8 augusti, 2019 Rapport Share Postad 8 augusti, 2019 Jag har köpt min LC där, kan bara säga; låt bli. 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Geronimo81 Postad 8 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 8 augusti, 2019 8 timmar sedan, Eric Ericson säger: Jag har köpt min LC där, kan bara säga; låt bli. Nej, jag förstod det av de senaste inläggen...så jag låter bli, hehe! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eric Ericson Postad 8 augusti, 2019 Rapport Share Postad 8 augusti, 2019 Jag gillar egentligen inte att sänka verksamheter men det stället bedrivs på ett fruktansvärt oseriöst sätt. Tyvärr var jag smått desperat efter en LC och kollade inte upp bilen ordentligt. Så här i efterhand skulle jag aldrig köpt den, definitivt inte för de pengarna. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arnell Postad 8 augusti, 2019 Rapport Share Postad 8 augusti, 2019 Vi hjälpte en stackare som köpt en pickis HZJ av dem. Att växellådan rasade efter ett par hundra mil var minsta problemet på den bilen. Den förlorade häften i värde på några månader när alla snabbfixar började visa sig... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster