troopytarian Postad 1 oktober, 2018 Rapport Share Postad 1 oktober, 2018 Hej (om igen): Har hittat en sliten HZJ80 i Tyskland för 7.000 €. Den har använts flitigt i terrängen tidigare - och för längre expeditioner tyckte han att man skulle ta en ordentlig titt på framaxeln som helhet - medan vanligt underhåll (olja, däck, bromsar, etc.) är nytt och godkänt av tyska TÜV. Vad tror ni - utifrån de små bilderna? Är den värd allt slit - utan turbo?... Övernattning och middag ingick i priset Hälsn John 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
adventura Postad 1 oktober, 2018 Rapport Share Postad 1 oktober, 2018 Jag har ingen jättekoll på 80serien, men såg när jag letade 40serie bilar att det fanns en del 80or till salu i Finland.... Om det kan vara till någon nytta eller inte ved jag inte, men här är länk iaf https://www.tori.fi/koko_suomi/autot?ca=18&cg=2010&cb=39&cbl1=1&sp=1&w=3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
troopytarian Postad 1 oktober, 2018 Författare Rapport Share Postad 1 oktober, 2018 Kiitos Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 1 oktober, 2018 Rapport Share Postad 1 oktober, 2018 (redigerade) Brukar vara rätt gott om hdj80 till salu i Danmark annars. Då har du ju dessutom turbo och diffspärrar, även trevligare inredning än en sådan här "snikmodell". De blir ju en hel del innan man är klar med denna.. Redigerad 1 oktober, 2018 av ewoldern 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
troopytarian Postad 1 oktober, 2018 Författare Rapport Share Postad 1 oktober, 2018 7 minuter sedan, ewoldern säger: De blir ju en hel del innan man är klar med denna.. Visst blir det - och en utrustad i Norge kostar runt 140.000 SEK, vilket ju också är saftigt - medan de finska var betydligt billigare och outrustade med fler mil bakom sig och av tidigare årsmodeller, 90 och 91... med mindre elektronik och mindre bromsar. Det här blir en spännande resa! Tack, ska hålla ögonen öppna även i Danmark Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 3 oktober, 2018 Rapport Share Postad 3 oktober, 2018 Har kollat en del 80or i Finland men allt var lågutrustade GX, långmilare, slitna, rostiga. Har ännu inte sett en fin finsk 80a men de kanske finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SID112233 Postad 8 oktober, 2018 Rapport Share Postad 8 oktober, 2018 Tjena! Hur går köparplanerna? Jag går själv i bytestankar. Har en HZJ80 med turbo -1990 välutrustad, som jag fundrar på att avyttra. Något av intresse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
troopytarian Postad 8 oktober, 2018 Författare Rapport Share Postad 8 oktober, 2018 Självfallet är allt av intresse - också välutrustade i Skövde, runt hörnet - då jag mest har att göra med bilar på mycket långt håll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 10 oktober, 2018 Rapport Share Postad 10 oktober, 2018 On 10/8/2018 at 5:38 PM, troopytarian said: Självfallet är allt av intresse - också välutrustade i Skövde, runt hörnet - då jag mest har att göra med bilar på mycket långt håll Hoppa in i bilen och kör, kan ju inte bli bättre.. Och med bara ett år skatt kvar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
troopytarian Postad 10 oktober, 2018 Författare Rapport Share Postad 10 oktober, 2018 Visst hade det inte gjort ont (mer än i plånboken, så klart) om det fanns en sån här runt hörnet i stället ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morgan Postad 15 oktober, 2018 Rapport Share Postad 15 oktober, 2018 På 2018-10-03 på 04:43, priffe säger: Har kollat en del 80or i Finland men allt var lågutrustade GX, långmilare, slitna, rostiga. Har ännu inte sett en fin finsk 80a men de kanske finns. Dom finns men är ej till salu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morgan Postad 15 oktober, 2018 Rapport Share Postad 15 oktober, 2018 (redigerade) På 2018-10-01 på 12:30, adventura säger: Jag har ingen jättekoll på 80serien, men såg när jag letade 40serie bilar att det fanns en del 80or till salu i Finland.... Om det kan vara till någon nytta eller inte ved jag inte, men här är länk iaf https://www.tori.fi/koko_suomi/autot?ca=18&cg=2010&cb=39&cbl1=1&sp=1&w=3 Kolla här https://m.nettiauto.com/toyota/land-cruiser?page=5 .Här är en med totalrenoverad motor https://m.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/10004586?vifAdCount=1&vifNav=Y Redigerad 15 oktober, 2018 av morgan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster