tomie2 Posted October 10, 2017 Report Share Posted October 10, 2017 Helt perfekt bil för stadstrafik i Nairobi och på Safari. Inte så bra på motorvägar. Taktält gör grejen. Har ingen snorkel, men jag har inte haft behov av det. Har slirdiff och har aldrig behövt lågväxeln. Hon rykte fint i Aberdere när vi var på 2600möh. Det är fruktansvärt dammigt så turbo är inte att rekomendera för safari eftersom den inte skulle hålla särskilt länge. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted October 10, 2017 Report Share Posted October 10, 2017 Trevliga bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wenjad Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 Häftigt en sånndär resa hade jag gärna gjort nångång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_P Posted January 17, 2021 Report Share Posted January 17, 2021 Gammal tråd, men bara en fråga. Vad spelar dammiga vägar för roll för turbons skull? Det är väl det luftfiltret är till för. Kommer dammet förbi filtret så är man väl rökt i vilket fall som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted January 17, 2021 Report Share Posted January 17, 2021 Hela Afrika är extremt dammigt. Men det större problemet med turbo är nog att få dom att förstå att man behöver lämna bilen på tomgång en stund efter hård körning så att turbon kan svalna. Annars koksar oljereturen igen och då e de kört. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.