Klydd Posted July 19, 2017 Report Share Posted July 19, 2017 Lördagen den 5 augusti är det öppet hus och bakluckeloppis hos Limmared som säljer komradio (och en del annat) http://butik.limmared.nu/sv/content/11-oppethus-5-aug Jag tänkte åka dit som en utflykt och kombinera med fika och småvägar i området. Någon mer som är intresserad av att följa med? Jag kan även tänka mig att träffas på fredag eftermiddag/kväll för en övernattning någonstans i närliggande skogar om någon är sugen på det? Limmared ligger en bit söder om Ulricehamn: https://goo.gl/maps/UqzinPpHMBH2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted July 19, 2017 Report Share Posted July 19, 2017 Inte helt omögligt att jag vara intresserad. Är 4x4 krav eller går det bra med batteridriven Passat? Toyotan behöver ju ny CB radio så det kanske är tillfälle att fynda ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 19, 2017 Author Report Share Posted July 19, 2017 Kul, klart du ska med. Inga krav på bil egentligen men jag hade nog tänkt mig åka lite grusvägar i alla fall. Det är ju lite roligare om du kommer i Land Cruiser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted July 21, 2017 Report Share Posted July 21, 2017 Attans! Det var ett illa valt datum Den dagen håller jag i klubbkörningen i Rollsbo, lyckas jag byta bort den hänger jag gärna med. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 21, 2017 Author Report Share Posted July 21, 2017 Det var ju typiskt. Hoppas du kan byta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted August 4, 2017 Author Report Share Posted August 4, 2017 Inte helt omögligt att jag vara intresserad. Hur ser din plan ut? Eftersom det inte varit något större intresse har jag inte rekat några kul vägar. Min plan är att ta sig dit, men undvika motorvägen. Besök på Limmareds världshus för en lunch-schnitzel samt Gällstad står även på planen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted August 4, 2017 Report Share Posted August 4, 2017 Hur ser din plan ut? Eftersom det inte varit något större intresse har jag inte rekat några kul vägar. Min plan är att ta sig dit, men undvika motorvägen. Besök på Limmareds världshus för en lunch-schnitzel samt Gällstad står även på planen. Jag tänkte åka dit, tyvärr tar jag Passaten Kan åka småvägar med den också Mat måste man ju äta så schnitzel är väl så gott som något. Jag ringer ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted August 4, 2017 Author Report Share Posted August 4, 2017 Kul! Schnitzel är nog bortprioriterad till förmån för en medtagen sallad Men, det löser vi på något vis. Slå en signal när det passar. Vi tänkte köra hemifrån runt kl.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted August 5, 2017 Report Share Posted August 5, 2017 Tack för en trevlig tur Klydd! Många trevliga små vägar Fick till och med använda lågväxeln! Det trodde jag ju inte, tur Passaten fick stanna hemma Stället var packat med radio-nördar, lite töntigare än Toyota-nördar , så det var mycket väntan. Men till slut fick vi bra hjälp och jag kunde fynda både ny fast CB-radio, handhållen CB radio och en ny "lite" längre CB-antenn till bilen. Mer om det tar jag i min garagetråd. Vill man ha radiogrejor till sin bil tror jag bestämt Limmared kan vara the shit. Till nästa år får vi antingen starta tidigare eller köra snabbare bara, tror vi klockade in på ca 4 timmar från Gbg, men trevligt var det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted August 5, 2017 Author Report Share Posted August 5, 2017 Tack själv! Kul du följde med Ja, att det skulle gå åt nästan 4 timmar att ta sig ca 10 mil var ju lite oväntat Men vi hittade ganska trevliga vägar Uppsamling vid Landvettersjön Väg någonstans Tur man har en lätt bil, så man fick fortsätta här Men vi fick gå ut och reka lite, och visst ser väl MrWib lite osäker ut? Ville kanske inte smutsa ner däcken? I vilket fall, det gick ju fint Väl framme var det massor med folk, betydligt mer än jag hade förväntat mig. En bild från butiken, men även lager och hela parkeringen var full med folk Tuffaste bilen på träffen (förutom Bosse då ) var denna fina gamla VW buss Efter tips och råd angående framförallt antenn från Manuel på Limmared Radio & Data investerades det en 27Mhz komradio och antenn till Bosse. Stort tack alla för en bra dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted August 6, 2017 Report Share Posted August 6, 2017 Trevlig tur ser det ut som. Jag skulle varit med, både för att få smutsat ner bilen men oxå för att få tag på ny radio och antenn ( CB ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted August 6, 2017 Report Share Posted August 6, 2017 Men vi fick gå ut och reka lite, och visst ser väl MrWib lite osäker ut? Ville kanske inte smutsa ner däcken? Alltså hade jag haft med mig vadarstövlarna hade jag nog rekat lite noggrannare, sådana vattensamlingar skall man ha respekt för Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted August 6, 2017 Author Report Share Posted August 6, 2017 Trevlig tur ser det ut som. Jag skulle varit med, både för att få smutsat ner bilen men oxå för att få tag på ny radio och antenn ( CB ). Ja, här missade du en kanondag Jag kan starkt rekommendera http://butik.limmared.nu för inköp av radioutrustning. Vi skulle kunna göra en repris-resa framöver, om det finns fler som är intresserade av att åka dit. Alltså hade jag haft med mig vadarstövlarna hade jag nog rekat lite noggrannare, sådana vattensamlingar skall man ha respekt för :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted August 6, 2017 Report Share Posted August 6, 2017 Klart att vi får göra en repris på eran resa, håll ögonen öppna och hojta till när det är lördagsöppet nästa gång så vi hinner samla ihop lite folk. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts