Jump to content

Utflykt till Limmared 5/8

Klydd

Recommended Posts

Lördagen den 5 augusti är det öppet hus och bakluckeloppis hos Limmared som säljer komradio (och en del annat)

http://butik.limmared.nu/sv/content/11-oppethus-5-aug

Jag tänkte åka dit som en utflykt och kombinera med fika och småvägar i området.

Någon mer som är intresserad av att följa med?

Jag kan även tänka mig att träffas på fredag eftermiddag/kväll för en övernattning någonstans i närliggande skogar om någon är sugen på det?

Limmared ligger en bit söder om Ulricehamn: https://goo.gl/maps/UqzinPpHMBH2

Inte helt omögligt att jag vara intresserad.

Är 4x4 krav eller går det bra med batteridriven Passat? :)

Toyotan behöver ju ny CB radio så det kanske är tillfälle att fynda ...

• 2 weeks later...

Hur ser din plan ut?

Eftersom det inte varit något större intresse har jag inte rekat några kul vägar. Min plan är att ta sig dit, men undvika motorvägen. Besök på Limmareds världshus för en lunch-schnitzel samt Gällstad står även på planen.

Jag tänkte åka dit, tyvärr tar jag Passaten :(

Kan åka småvägar med den också :)

Mat måste man ju äta så schnitzel är väl så gott som något.

Jag ringer ...

Tack för en trevlig tur Klydd! :)

Många trevliga små vägar

IMG_4603a55d9.jpg

Fick till och med använda lågväxeln! Det trodde jag ju inte, tur Passaten fick stanna hemma :)

IMG_46093fc80.jpg

Stället var packat med radio-nördar, lite töntigare än Toyota-nördar ;) , så det var mycket väntan. Men till slut fick vi bra hjälp och jag kunde fynda både ny fast CB-radio, handhållen CB radio och en ny "lite" längre CB-antenn till bilen.

Mer om det tar jag i min garagetråd.

Vill man ha radiogrejor till sin bil tror jag bestämt Limmared kan vara the shit.

Till nästa år får vi antingen starta tidigare eller köra snabbare bara, tror vi klockade in på ca 4 timmar från Gbg, men trevligt var det :)

Tack själv! Kul du följde med :)

Ja, att det skulle gå åt nästan 4 timmar att ta sig ca 10 mil var ju lite oväntat :) Men vi hittade ganska trevliga vägar

Uppsamling vid Landvettersjön

IMG_6702.JPG

Väg någonstans

IMG_6707.JPG

Tur man har en lätt bil, så man fick fortsätta här :)

IMG_6711.JPG

Men vi fick gå ut och reka lite, och visst ser väl MrWib lite osäker ut? Ville kanske inte smutsa ner däcken? ;)

IMG_6710.JPG

I vilket fall, det gick ju fint

IMG_6712.JPG

Väl framme var det massor med folk, betydligt mer än jag hade förväntat mig. En bild från butiken, men även lager och hela parkeringen var full med folk

IMG_6715.JPG

Tuffaste bilen på träffen (förutom Bosse då ;) ) var denna fina gamla VW buss

IMG_6713.JPG

Efter tips och råd angående framförallt antenn från Manuel på Limmared Radio & Data investerades det en 27Mhz komradio och antenn till Bosse.

IMG_6717.JPG

Stort tack alla för en bra dag!

Men vi fick gå ut och reka lite, och visst ser väl MrWib lite osäker ut? Ville kanske inte smutsa ner däcken? ;)

post-832-0-52014700-1501964492_thumb.jpg

Alltså hade jag haft med mig vadarstövlarna hade jag nog rekat lite noggrannare, sådana vattensamlingar skall man ha respekt för :)

Trevlig tur ser det ut som. Jag skulle varit med, både för att få smutsat ner bilen men oxå för att få tag på ny radio och antenn ( CB ).

Ja, här missade du en kanondag ;) Jag kan starkt rekommendera http://butik.limmared.nu för inköp av radioutrustning. Vi skulle kunna göra en repris-resa framöver, om det finns fler som är intresserade av att åka dit.

Alltså hade jag haft med mig vadarstövlarna hade jag nog rekat lite noggrannare, sådana vattensamlingar skall man ha respekt för :)

:D :D