Felix Posted April 12, 2016 Report Share Posted April 12, 2016 Gick igång lite på tanken att åka bil med spiralfjädrar, speciellt när det sitter världens bästa motor i. Bra mycket fräschare än jag trodde. Första steget är att byta knutarna i framaxeln. Sen är det redan inhandlat lite utrustning, kommer pröva en hel del nytt med denna bil. Kommer vara mycket inspiration från Australien... Å en bild på Bettan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted April 12, 2016 Report Share Posted April 12, 2016 (edited) Har en stark känsla av att den snart står på 35:or. Edited April 12, 2016 by Rylander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 (edited) Känner igen bilen och regnummret Såg bilen ganska ofta i Kristianstad-trakten för några år sedan. 35:or är lite overkill, 33:or är precis lagom för den Men...Om däcken finns redan, så... Edited April 13, 2016 by valdas-76 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Så det var den du snappat upp Kom ihåg att byta till de nyare knutarna när du ändå byter, de är starkare.. O minst 35" är det som gäller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Kul! Har en polare i Sthlm som vill ha Din vita om Du vill sälja! Lycka till pärlan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted April 15, 2016 Author Report Share Posted April 15, 2016 Har en känsla av 35or jag med... Knutarna ska bytas, hur vet jag vilka som är dem nyare som är starkare och passar? Daniel, be din polare ringa mig för snart åker den ut på annons nämligen... Litr vemodigt men så det kommer bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 15, 2016 Report Share Posted April 15, 2016 Klart Du skall ha 35" Har för mig att brytgränsen är -93. Hittar inte Ditt nr på luren min Dra iväg ett PM med det till mig så kan jag vidarebefordra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted April 15, 2016 Report Share Posted April 15, 2016 -94 o framåt är grövre. Du måste byta medbringaren samtidigt, allt köps inkl toyota orignal medbringare billigt vid Milner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted April 28, 2016 Author Report Share Posted April 28, 2016 Tack för tipsen om knutarna, ewoldern när du skriver medbringare, är det längst ut ut på framaxeln ist för frihjulsnavet som sitter på 70an tex? Förstår inte vad som annars kallas medbringare och har med knutarna att göra? Eller har jag missat något? (Länka gärna till det man behöver från millner om du vet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 (edited) Tack för tipsen om knutarna, ewoldern när du skriver medbringare, är det längst ut ut på framaxeln ist för frihjulsnavet som sitter på 70an tex? Förstår inte vad som annars kallas medbringare och har med knutarna att göra? Eller har jag missat något? (Länka gärna till det man behöver från millner om du vet) Yes det är det yttre "locket" vad det nu kallas som du menar som skall bytas.. Annars hamnar knuten fel i längsled och missar sitt läge att täta med packboxen så olja/fett blandas. Denna ska du ha x2 http://www.milneroff...ange-kit-1-side Edited April 29, 2016 by ewoldern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted April 29, 2016 Author Report Share Posted April 29, 2016 Yes det är det yttre "locket" vad det nu kallas som du menar som skall bytas.. Annars hamnar knuten fel i längsled och missar sitt läge att täta med packboxen så olja/fett blandas. Denna ska du ha x2 http://www.milneroff...ange-kit-1-side Haha älskar folk som morgonsurfar på forum! Å detta kit passar även hzj axlarna utan spärrar, inte bara hdj? Ser ju grymt ut å billigt även! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts