Jump to content

En spontanare

Felix

Recommended Posts

Gick igång lite på tanken att åka bil med spiralfjädrar, speciellt när det sitter världens bästa motor i. Bra mycket fräschare än jag trodde. Första steget är att byta knutarna i framaxeln.

Sen är det redan inhandlat lite utrustning, kommer pröva en hel del nytt med denna bil. Kommer vara mycket inspiration från Australien...

Å en bild på Bettan:

A164E3D1-865E-448A-B50A-86533FA46E8D_zpsipb9fawp.jpg

Känner igen bilen och regnummret :)

Såg bilen ganska ofta i Kristianstad-trakten för några år sedan.

35:or är lite overkill, 33:or är precis lagom för den :D

Men...Om däcken finns redan, så...

Edited by valdas-76

Har en känsla av 35or jag med...

Knutarna ska bytas, hur vet jag vilka som är dem nyare som är starkare och passar?

Daniel, be din polare ringa mig för snart åker den ut på annons nämligen... Litr vemodigt men så det kommer bli.

• 2 weeks later...

Tack för tipsen om knutarna, ewoldern när du skriver medbringare, är det längst ut ut på framaxeln ist för frihjulsnavet som sitter på 70an tex?

Förstår inte vad som annars kallas medbringare och har med knutarna att göra? Eller har jag missat något?

(Länka gärna till det man behöver från millner om du vet)

Tack för tipsen om knutarna, ewoldern när du skriver medbringare, är det längst ut ut på framaxeln ist för frihjulsnavet som sitter på 70an tex?

Förstår inte vad som annars kallas medbringare och har med knutarna att göra? Eller har jag missat något?

(Länka gärna till det man behöver från millner om du vet)

Yes det är det yttre "locket" vad det nu kallas som du menar som skall bytas.. Annars hamnar knuten fel i längsled och missar sitt läge att täta med packboxen så olja/fett blandas.

Denna ska du ha x2 http://www.milneroff...ange-kit-1-side

Edited by ewoldern

Yes det är det yttre "locket" vad det nu kallas som du menar som skall bytas.. Annars hamnar knuten fel i längsled och missar sitt läge att täta med packboxen så olja/fett blandas.

Denna ska du ha x2 http://www.milneroff...ange-kit-1-side

Haha älskar folk som morgonsurfar på forum!

Å detta kit passar även hzj axlarna utan spärrar, inte bara hdj? Ser ju grymt ut å billigt även!