Gå till innehåll

Norsk Land Cruiser Klubb`s Landsträff 2015 11-14 Juni

Wiberg Sr

Rekommendera Poster

Hallå gubbs and gumms,

Efter en stunds frånvaro så är jag tebaxs - och givetvis med något smaskens ;).

Då vi i NLCK lägger våran Landsträff så pass nära Oslo ( ca 1,5 timme ) så menar jag ( och hoppas ) att närheten borde trigga er att komma på besök.

Vi hoppas på deltagarrekord i år då vi är så centralt plasserade och vi har ett ganska fullmatat program med MYCKET körning i området.

På fredagen håller vi oss i närområdet då det är ankomstdag för de flesta. Fredagen bjuder på bland annat poängpromenad med bilen i " mysterräng ", olika färdighetsprov och avslutas med föredrag och socialt. Vi satsar även på att få till en slags marknad med förhandlarstands under dagen.

På lördagen skall vi guidas på skogsbilvägar till ett körområde som bjuder på det mesta av utmaningar för såväl fullfjädersproffsen som för de som vill prova vad orginalbilen går för. Här kockar NLCKs ambulerande fältkök lunch till alla. Sen är det Landsmöte för NLCK följt av ett nytt spännande föredrag och festmiddag.

Anmälningsavgift ger dig alla måltider under helgen samt valfritt boende ( olika boende - olika pris ) - den är i skrivande stund lite oklar :oops: då de sista detaljerna med Åstjern Hyttetun måste på plats, men den kommer inte att vara avskräckande på något sätt - inte ens med Svenska kronor mätt ;) . Boende finns i form av sängplats i rum, camping m tält / taktält eller plats till husvagn. Tillgång till el i campingområdet är fixad - måste ju plugga kupèvärmaren i taktältet till något...

Program NLCK LT 2015.pdf

Hoppas verkligen att ni har lust att komma en sväng. Följ med i tråden här samt på NLCK.

Anmälan gör ni på: pvkaland@online.no. Skriv hur många ni är, hur ni önskar att bo, när ni kommer och ålder på eventuella barn.

Väl møtt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött Gubbar!

Vi ska på besiktning av området och tillhörande vägar om 2 veckor - lägger upp lite bilder här efter det. Efter besiktning kan vi spika priser oxå.

Tror ni att Svenska förhandlare av 4x4 & expeditions relaterade produkter kan vara intresserade i att komma?

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Limmar in det jag skrev på NLCK. Jag sitter med ett oerhört bra intryck av denna platsen och tror verkligen att detta blir en av de bättre Toyota- relaterade träffarna på länge ( kaxig, jag vet men jag menar det ).

Då har vi varit på befaring på Åstjern hyttetun :)

Vi møttes av driftaren och hans fru som med stort engagemang hjälpte oss med att løsa de kvarstående spørsmålen vi hade. Lagom till våfflor och kaffe kom grunneiers representant och visade sig lika ivrig och engagerad i att finna ägnade platser för oss att köra på - kort uppsummerat - detta blir väldigt bra!

- Det finns i dagsläget knappt 40 sängplatser så de som har tillgång till tält/ taktält/ husvagn uppmanas att ta dessa i bruk.

- Komplett prislista presenteras i början av uken men priserna blir väldigt snarlika förra årets priser.

- Som exempel så blir den totala kostnaden torsdag till søndag inklusive påmeldingsavgift, campingplats med tilgång til wc/ dush, inklusive lokala bompengar för hela helgen samt alla måltider ( kvällsmat på torsdag, frukost, lunch och middag fredag, lördag och frukost söndag ) 1000nok:-. Inget opris menar jag.

Det kan se ut som om vi får tillgång till en lite tuffare løype på fredagen helt i närheten av hyttetunet. Detta i tillägg till rebuslöpet som går i en fin sløyfe runt området - allt i allt mycket fin körning i tillägg till lite bilrelaterade utmaningar på tunet.

På lørdag guidar Hoel Sr & Jr till kjørefält där merparten av lørdagen kommer att tillbringas.

Nu är det bara att melde sig på boyz & girls :)

Mysig 8 beds stuga med egen peisovn och pentry.

20150509_135925.jpg

Ljugarbänk i den samma stugan.

20150509_135954.jpg

Befaringskommitèn parkerade mitt i matchen...

20150509_140206.jpg

Hyttetunet i bakgrunden, NLCKs nestleder i forgrunden icon_smile.gif. Vid våran treff blir det två sådana lavvos ihopbyggda där vi kommer att spise middag. De är stoooora :) . Bålplatsen ( de 4 stockarna ) hoppas jag kommer att vara operativ även under träffen då dessa ligger i " camping " området.

20150509_142621.jpg

Förhoppningsvis blir det turløype in till vänster här...

20150509_142629.jpg

Här slår vi upp taktält/ tält och parkerar campingvagnar.

20150509_142939.jpg

På fredagen håller forhandlarna stand på denna platsen. Rätt efter att vi åkte anlände ett utdrikkningslag med helikopter :)

20150509_142946.jpg

Lavvo och camping igen...

20150509_142958.jpg

Smakbit på vad som bjuds på av vägar.

20150509_145112.jpg

Mvh

Wiberg

LC 120 -08 med små modifikationer.

De gånger jag krockar på grund av att idioten framför mig inte håller riktigt avstånd brukar jag fråga - " Backar du i kön din jävel??? "

Snövits Garage

Kola Peninsula 2013

Redigerad av Klydd
snyggat till formatering och länkar :)
Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Hoppas på lite deltagelse från Hemlandet nu när träffen är så " nära ". Om området är bra blir det nog flera landsträffar där.

Sen kommer ju vinterträffen i Mars 2016 oxå. Lite tidigt att orka tänka på snökörning nu men årets träff var riktigt bra. Vi bogserade bland annat KIAor som hade provkörning i samma område :). Måååånga KIAor...

Länk till kommentar