Gå till innehåll

Terräng Touring Skövde 25/4-15

Klydd

Rekommendera Poster

Klippt från HTTP://www.offroadershaggum.com hemsida.

Terräng Touring 2015

Lördagen 25/4 är det åter dags för Terräng Touring i Skövde. Platsen är det klassiska Kråkeberget på P4’s övningsområde.

Senast Uppdaterad:

Terräng touring är en utbildningsträff för ägare av fyrhjulsdrivna terrängbilar. Terrängen är varierande och passar de flesta förare och fordon. Efter det obligatoriska förarmötet kl 10:00 så är det frikörning på området fram till kl 17:00. Träffen riktar sig framförallt till dig som har en mer standardbetonad 4×4-bil (bil utrustad med lågväxel är att föredra). Är du nybörjare eller känner dig osäker så ställer vi arrangerande medlemmar gärna upp och åker med en runda i din bil så kan vi tipsa och hjälpa lite.

Information kommer att uppdateras allt eftersom det blir bestämt. Undrar du något så ring gärna Sekr: 072- 72 2 26 89.

*** Deltagande fordon skall vara skattat och försäkrat. Offroaders Häggum förbehåller sig rätten att avvisa icke önskvärda ”special-byggen”. ***

Varje fordon ska ha minst 1 st 2 kg brandsläckare och Första förbandskudde.

*** Klubben kan kräva intyg om försäkrat och skattat fordon. ***

Pris: 400 kr

Tidschema: 08.00- 10.00 Anmälan

10.00 – 10.15 Förarmöte (var där i tid!!)

Ca: 17.00 Körningen avslutas

För mer info: Sekr: 072- 72 2 26 89

ATV och fordon över 3,5ton hänvisas till andra träffar.

Mat finns att köpa på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid trevligt att möta fellow Toyota/LC ägare och sparka lite däck, men 400spänn ... kalla mig gärna snål, men det börjar bli lite häftigt för det lilla jag kör där.

Ev åker jag upp och kör en "Snål-camp" utanför på parkeringen och går in och sparkar på andras däck :P

Någon annan som har samma tankar eller som tänker gå all in och köra?

Länk till kommentar

Som sagt: Ett ypperligt tillfälle att träffa andra LC kollegor o sparka lite däck.

Är 42:an klar så blir det "all in" i Skövde . Det får bli som lite uppvärmning inför Småland Traxx helgen efter.

/Mecki

Länk till kommentar

Det blir varken det ena eller andra för min del utan det blir vattenpumpsbyte på 42:an i stället , den lämnade en liten pöl på verkstadsgolvet efter uppstarten i går :-(

/Mecki

Länk till kommentar

Jag tänkte lufta lite i Borås (Softtrail) på fredag kväll, men vid hjulskifte sent igår upptäcktes hjullagerglapp x2 på framaxeln :evil: .

Det är väl bilens sätt att protestera mot dom fina Biltema DRL som jag monterade igår.... 8-)

Länk till kommentar

Bah!

Sonen vill inte heller åka, blir till att ägna sig åt studsmatta istället ... :P

Det blir varken det ena eller andra för min del utan det blir vattenpumpsbyte på 42:an i stället , den lämnade en liten pöl på verkstadsgolvet efter uppstarten i går :-(

Men nu när den blivit så fin på utsidan ... :( det är trots allt insidan som räknas ;)

Hoppas det löser sig utan större åthävor.

Länk till kommentar

Det är lungt MrWib, jag glömde ju bort i ett ögonblick att det är en 40-seriebil jag har :-)

Nu vid närmare granskning så läcker inte vattenpumpen längre,den har lagat sig själv :-D Det blir en längre tur i morgon för att se då det verkligen inte läcker och fortsätter den att vara torr så blir det ett besök i Borås till sammans med alla andra för då är man ju nästan på "mammas gata" i fall det händer något.

Vi ses i Borås!

/Mecki

Länk till kommentar