Gå till innehåll

Hilux YN67

MATTM

Rekommendera Poster

Jasså Jörgen kunde inte hålla fingrarna borta :-P

Jo Du får ju bara ha 5% större än org. så träffar Du på en nitisk besman så är Du rökt! Men är ju bara att sätta dit rätt och åka tillbaka i så fall!

Jag bessar med 35" på min HDJ80 år efter år, men det ser mera org ut än 35" på Din HiLux! :-P

Vill Du låna så finns det iaf hjul!

Är Du i garaget något i helgen så man kan komma och glo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag kan ju låna ett par hjul för att vara på den säkra sidan. Pengarna för en ombesiktning kan man ju ha roligare för! :)

Du är välkommen Daniel. Resten kan vi ta via pm.

/Mattias

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Folieringen ser ju ut att ha blivit bra!!!

Skall Du inte ha lite svart på nederkant på luckan och under den så "linjen" fortsätter bak?

Jag får se hur jag gör med det. Foliering där var iaf inte att tänka sig. Det får bli Lack isf!

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Jag har stött på patrull med Toyotan.

Bilen går otroligt taskigt. Det hela känns förgasarrelaterat, Men eftersom jag knappt sett en förgasare sen moppetiden blir jag så illa tvungen att be om tips.

När man startar bilen kall så rusar den ända tills den blivit varm och man varvar upp den klokt en gång. När den väl är varm och går ned i tomgågn så missar den och smäller. Jag har bytt rotor, fördelarlock, kondensator, brytarspetsar, tändspole, stift, tändkablar, strobbat tändningen och justerat till ca 8grader som det står i boken. Kollat komp och det ligger mellan 12-13kg på alla cylindrar. Det sista jag gjorde var att plocka isär förgasaren och göra rent i flottörhus och blåsa ur alla munstycken. Motorn är en 4Y med en NIKKI förgasare. Hoppas någon här inne kan ha någon ide, för jag börjar bli rätt tom själv...

/Mattias

Länk till kommentar

Här är en med liknande problem, han bytte topplockspackningen och problemet försvann.

http://forum.h4k.no/....php?f=3&t=6332

Thomas

Jag kan inte annat än hoppas att jag slipper riva av toppen... Jag får försöka besa med misständningarna så att jag kan köra och se om det försvinner vatten. Som det är nu har jag inte en aning om den tar vatten eller ej. Men den ryker inget vitt.

/Mattias

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Att den tar tjuvluft runt fuggen är konstaterat. Men jag har bytt alla packningar och slangar, men problemet kvarstår. Har någon här en komplett förgasare med basplatta att göra av med?

Jag har en nikki.

/M

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Besiktade bilen med blanka papper idag! Så nu är det bara att tuta och köra ett år. Lite kul att bilen inte varit besad sen typ 2003. Men nu skall den få gå lite!

Redigerad av MATTM
Länk till kommentar

• 1 year later...

Länge sen man gjorde något i den här tråden. Hiluxen har använts som bruksbil under dom varmare månaderna sen jag besiktade den sist.

Nu har jag skaffat mig en LJ73 också. just nu håller jag på att bygga nya kofångare och fixar upp den lite allmänt. Lägger in lite bilder som får tala för sig själva.

post-2647-0-97536100-1495888956_thumb.jpg

Länk till kommentar