Gå till innehåll

Ewolderns Bj42

ewoldern

Rekommendera Poster

9 hours ago, MFI9 said:

Skäms, har du varit i Skåne utan att höra av dig och hälsat på?? 

???

Ja tyvärr är det så speciellt på lågsäsong att man kör oftast i mörker och det är bråttom tillbaks för att inte missa hemfärden, annars hade det ju varit kul och komma och hälsa på B)

• Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago, Eric Ericson said:

Hur mycket landade frakten på ungefär? Funderar på en front- och akter till min 80:a därifrån, svårt att begripa hemsidan dock...

Det har MFI9 bra svar på, jag fick betala en massa extra för remote area.. (Gotland) så jag fick betala 3300kr i frakt:(

Länk till kommentar

45 minuter sedan, Eric Ericson säger:

Hur mycket landade frakten på ungefär? Funderar på en front- och akter till min 80:a därifrån, svårt att begripa hemsidan dock...

Vi beställde till 2 bilar. @fillefloekund ta emot på sitt jobb så det funkade smidigt trotts stort och tungt paket, så inget kostnad för truck. Jag hittar inte fakturan men tror att frakten till Malmö gick på ca 2kkr.

Länk till kommentar

• 5 months later...

Dåligt med näthäng här, men har bytt 2 hjullager och skaffat nya hjul till 75an iallafall..

Däcken vart Toyo open country M/T då folk verkar vara nöjda med dem, 315/75-16"

Fälgarna är ett set M/T som jag blästrade och målade svarta, blev snyggt på en vit bil tycker jag.

75.jpg

• Like 6
Länk till kommentar

3 timmar sedan, ewoldern säger:

Fälgarna är ett set M/T som jag blästrade och målade svarta, blev snyggt på en vit bil tycker jag.

Blev riktigt bra! :) Jäkligt fin bil!

• Like 1
Länk till kommentar

15 timmar sedan, ewoldern säger:

Dåligt med näthäng här, men har bytt 2 hjullager och skaffat nya hjul till 75an iallafall..

75.jpg

Jäkligt manligt fordon, alla borde ha en 75/78:a 😊👍💪

• Like 3
Länk till kommentar

Gjort snart tretusen mil på Toyo M/T däkna och det enda negativa jag sett är att de har en lite väl styv stomme.. Men det är ju bara en sak om man vädrar däckna vid terräng körning..

skruv dubbat dem för vinterkörning och de har funkat bra det med.. Stilig bil..

• Like 1
Länk till kommentar

5 hours ago, Gaup said:

Gjort snart tretusen mil på Toyo M/T däkna och det enda negativa jag sett är att de har en lite väl styv stomme.. Men det är ju bara en sak om man vädrar däckna vid terräng körning..

skruv dubbat dem för vinterkörning och de har funkat bra det med.. Stilig bil..

Aah va bra med en Svensk recension också, samma sak jag läst angående sidostommen.. 

Tänkte också testa och skruva i dubb i vinter, körde du fullt vad det finns hål till?

Länk till kommentar

Har kört med Best -Grip dubb tror jag är inne på min sjunde vinter med dessa (inte med samma däck) tror inte jag haft mer än ett tiotal dubbar som har gått sönder typ tappat kärnan.. 

nu har jag dock fått börja med att sortera ut en del dubbar som är så slitna att verktyget inte greppar när man ska montera dem.."men kärnan sitter kvar"  Har nu börjat lära mig vars dubben gör mest nytta och det är i centrum av slitbanan med glesare satta dubb i ytter kanterna..  nu är inte Toyo däckna med snöflinge märkning men de borde ha det för de funkar riktigt bra på snö och is.. Däcket har inga förborrade hål men Best-Grip dubben är lätt att montera utan för borrning.. tänk bara på att inte sätta dem nära ytterkanterna på klackarna.. och ca 120-140 dubb i varje däck...

• Like 2
Länk till kommentar