Gå till innehåll

Ewolderns Bj42

ewoldern

Rekommendera Poster

Som sagt , underhållande läsning :-)

Tack.

Snygga Rocksliders du fått till .

Kul att ditt bygge går frammåt.

/Mecki

Jo sakta framåt, men nu är det snart semester och då hoppas jag på att vara en hel del i garaget med 42an :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

post-1253-0-10211000-1436902159_thumb.jpgNu har semestern börjat och det händer lite med bj42an :-P

Har äntligen fått klart framstötfångare och rocksliders, nu börjar bygget med en redig bakstötfångare med grind för reservhjul och jeepdunk etc 8-)

post-1253-0-94894200-1436902030_thumb.jpg

Plockade också ihop ansiktet på bilen så ser det lite roligare ut att komma ut i garaget och skruva...

post-1253-0-22219200-1436902089_thumb.jpg

Redigerad av ewoldern
Länk till kommentar

Nu har bygget av en annan bakstötfångare tagit sig en bit..

Längst ner blir det ett triplexdrag jag hade liggande, sen blir det reservhjul (hållaren stulen från en Terrano) längst till höger. Highliftfäste och ett fäste för ett par jeepdunkar ska ännu byggas. Väntar grindlås från ebay..

post-1253-0-62601000-1438421108_thumb.jpg

post-1253-0-95219200-1438421094_thumb.jpg

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Nu är äntligen bakstötfångaren klar, väntar bara på ett par nya originallysen. (Fick låna ett att ha som mall vid bygget.)

post-1253-0-98701100-1440772652_thumb.jpg

post-1253-0-52148600-1440772678_thumb.jpg

Nästa mission är att fixa taket, har ett extra bj45 tak som jag skall ta fräsch "rutlist" etc ifrån så skall det nog bli fint igen..

Länk till kommentar

Det där blir fint, gott att få plats med hi-lift och lite extra bränsle.

Tackar!

Nu kom baklysena med posten från Thailand, riktigt bra kopior på Toyota original.. Dock inte alls lika som den "dåliga" kopian jag måttade med, det blir att ta fram vinkelslipen igen :blush:

Taket är strippat på dålig metall och skall få ny ditsvetsad bara man kan få lite ledig tid från jobbet (Nästa vecka :-P ).

Länk till kommentar

Gött:-)

Då hinner du ju till Buschtaxiträffen nästa vecka, taket behövs inte eftersom dom lovat att vädret skall bli "mestadels" bra ;-)

Saknar du några smådelar (har lite begränsat med lastutrymme ;-) )som jag skall hålla utkik efter på swapmeetet ?

/Mecki

Länk till kommentar

Gött:-)

Då hinner du ju till Buschtaxiträffen nästa vecka, taket behövs inte eftersom dom lovat att vädret skall bli "mestadels" bra ;-)

Saknar du några smådelar (har lite begränsat med lastutrymme ;-) )som jag skall hålla utkik efter på swapmeetet ?

/Mecki

Jo det hade vart kul, skall till Danmark på kurs på måndagen efter "träffen", tyvärr så bokade min kollega flyg o allt innan jag hann säga emot. Annars hade man ju kunna flugit tidigare neråt o fått se träffen! Men jag får väl köra med min egen 42a nästa år!

Det enda jag saknar är den plåtkåpan som sitter på passagerarsidans b-stolpes insida och täcker bränslerör etc.

Så en sådan får du gärna hålla ögonen öppna efter :-P

Länk till kommentar

Sånt är livet ;-)

Men det blir roligare att komma dit i egen bil :-)

Då håller jag koll efter en sån plåt .

/ Mecki

Tackar! Saknar även spolarmunstycke om det finns vettigt på träffen att köpa.. På ebay gör ju tull o frakt att det blir billigare och cnc fräsa ett i titan :shock:

Länk till kommentar

Ett spolarmunstycke i titan hade suttit som en smäck på 42:an ;-)

Jag kollar efter ett sånt också, annars så har jag för mig att det skall passa ifrån Starlet eller Corolla av nån 80-tals modell om ni har nån sån på skroten i närheten.

/Mecki

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Hej.

Tyvärr så gav det ingen utdelning på begagnade delar på Buschtaxiträffen.

Det var flera av dom jag frågade som hade den begagnade plåt som du efterfrågade fast dom hade den inte med sig. Det verkar som att man i förväg skall meddela vad för prylar man vill sälja/köpa.

Däremot fanns det en hel del stora saker så som stolar, karossdelar, dörrar, fälgar mm men det var lite för stora saker att släpa med sig bara för att dom var "bra att ha"

/ Mecki

Länk till kommentar

• 2 weeks later...