Gå till innehåll

Toyota hilux 83-88

maverick

Rekommendera Poster

Hej!

Lägger upp samma köpesannons här som på 4x4sweden;

Söker efter en hilux från fjärde generationen, dvs den med stel framaxel.

Vet att det är ont om dessa i Sverige så får jag inget napp här hemma så importerar jag en istället.

Ska vara fräsch, minimalt med rost. Inga sönderpimpade bilar eller någon som har gått hårt i skogen.

Pristak ~60 000.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När började du bli förnuftig i såna här sammanhang Thomas ? ;)

Tyvärr så tillkommer det ju en del avgifter på ett köp från ett icke EU-land så det är väl det som gör det förnuftigt att avstå :blink:

/ Mecki

Länk till kommentar

I grannlandet Norge finns en 87:a som ser rätt skaplig ut. Har själv sneglat på den, men furnuftet har satt käppar i hjulet.

http://www.autodb.no...AdItemId1686612

Jag har lite högre krav på allmänt skick än så där, därav mitt lite högre pristak ;)

Import från Norge är tyvärr ganska dyrt. Tull & moms.

Sök även på VW då de såldes flest "VW-Taurus" under den tiden.

Hm, det där får du allt förklara :)

Redigerad av maverick
Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Vad tror du om denna?

http://www.guloggrat...lux-4x4-billigt

Den där såg faktiskt riktigt smutt ut!

Den är säkert såld innan jag får ändan ur vagnen (och får ut kontanter). :mad:

Tack alla för att ni tar er tid att leta!

Jag planerar att lämna tillbaka firmabilen innan årsskiftet så det är min deadline för att hitta en ny bil.

Redigerad av maverick
Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Det hade varit ett riktigt bra köp :)

Det var en diesel Hilux från -82 med väldigt lite rost och 13000 mil på mätaren för 12000:- :)

Jag var halvvägs ut i i bilen med telefonen i högsta hugg strax efter att jag fått ett klartecken från herr Rylander att köpa ;) men som vanligt var det ingen som svarade i andra ändan, min vanliga otur tänkte jag :(

I stället så kom ett SMS att ringa ett annat nummer och hoppets låga tändes på nytt , YES !

Dessvärre så var det ingen som svarade där heller :(

Nu tänkte jag inte ge mig så lätt så det första numret ringdes igen med samma resultat ." Ring detta nummer i stället ********** " :(

Då bytte jag taktik och SMSade killen i stället och skrev " Är den såld eller om du har blivit utsatt för ett skämt så kan du väl höra av dig "

Efter en stund kom det tillbaka att han fyllde 30 år i dag och en kompis hade skojjat med honom .

Så kompisen fick smaka lite på sin egen medicin när jag ringde och SMSade oavbrutet till anonnsen togs bort för såna här saker skojjar man inte om :evil: :lol:

/ Mecki

Länk till kommentar

• 3 months later...