Gå till innehåll

KDJ95 2001

soll

Rekommendera Poster

Många tror att Hilux är en LC med flak, säkert inte du, LCn har,en helt annan 4 hjulsdrift, bättre komfort mm. Har varit inne påsamma spår attbyta till Hilux men bestämt mig för att behålla LCn. Skatten på LCn är ju högmen vad jag förstår kommer lätta lastbilarna snart ikapp.

De delar onekligen massor av komponenter som framvagn och motor men bladfjädrarna och den burkiga känslan i hytten gör att även en gammal LC som min 90 känns mer komfortabel och ombonad. Men dubbelhytt+flak är onekligen väldigt praktiskt. Hiluxen har avsevärt mkt bättre motorvarv på landsväg också.

En intressant sak är att en kompis till mig har en identisk Hilux fast 2014 år modell. Samma takräcke, samma typ av flaklock osv. Vid identiska körcykler drar hans bil ca 1,5 dl mer bränsle. Min teori är att partikelfiltret är boven i dramat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 1 month later...

Dåligt med uppdateringar här. Har efter diverse köksrenoveringar och motorcykelprojekt äntligen haft tid att ägna mig åt Landcruisern. Har sedan länge tänkt bygga en ny fronbåge i stil med den Arctic Trucks har på sina bilar. Till ändamålet införskaffade jag Biltemas rörbockningsverktyg vilken snabbt visade sig vara rätt kass. Eller väldigt kass rättare sagt. Rören blir platta i böjarna. Så det blev en sur start på projektet. Ska se om jag får fatt på någon burbyggare som kan bocka rören åt mig så kan jag ägna mig åt det roliga. Svetsningen.

Fortsättning följer.

Just ja, besiktigade med blankt papper i fredags. Någon annan som lagt märke till att de inte kollar avgaserna längre? Han kopplade inte ens in någon slang till avgasröret.arctic-trucks-hilux-red-top-gear-3.jpg

Redigerad av soll
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 1 month later...
  • 8 months later...