Gå till innehåll

Läckert "släp/husvagn"

BJ42 Daniel

Rekommendera Poster

Fick nys om ett Jurgen-vagn från Sydafrika som stod till kanonpris i Danmark för något år sedan.

Hade kontakt med säljaren men osäkerheten kring registrering i Sverige fick mig att avvakta för länge.

Då han en likasinnad från Slrk köpa den. Finns i tråden nedan.

Annars tror jag de är ganska ovanliga, speciellt i Sverige men även i Europa.

http://slrk.egetforum.se/stora-slapvagnstraden-t13982-15.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nys om ett Jurgen-vagn från Sydafrika som stod till kanonpris i Danmark för något år sedan.

Hade kontakt med säljaren men osäkerheten kring registrering i Sverige fick mig att avvakta för länge.

Då han en likasinnad från Slrk köpa den. Finns i tråden nedan.

Annars tror jag de är ganska ovanliga, speciellt i Sverige men även i Europa.

http://slrk.egetforu...-t13982-15.html

Lite för mycket husvagn för min smak. Skall man ha den varianten kan man lika gärna ha en riktig husvagn :-) Ser inte så robust ut, men kanske är det!?!?

Länk till kommentar

Kört med liknande. Hemskt! Alltid i vägen, alltid problem. Ligga och köra 80 km/h eller risk för fortkörningsböter. Nej tack. Bättre med en 4X4 husbil (likt Östens Iveco som är riktigt cool).

Länk till kommentar

Lite för mycket husvagn för min smak. Skall man ha den varianten kan man lika gärna ha en riktig husvagn :-) Ser inte så robust ut, men kanske är det!?!?

Ingen aning, men det skulle jag tro med tanke på vad den är byggd till. Är ju en variant för de som inte vill bo i tält eller bil, men jag skulle inte vilja ha den med ut i lite svårare terräng.

Länk till kommentar

Kört med liknande. Hemskt! Alltid i vägen, alltid problem. Ligga och köra 80 km/h eller risk för fortkörningsböter. Nej tack. Bättre med en 4X4 husbil (likt Östens Iveco som är riktigt cool).

Det är Du det som kör rallyexpeditioner :-)

Jo Östens Iveco var en riktigt trevlig upplevelse. Lätt körd och smidig att köra trots storleken. Men kommer dröja innan jag lägger dom pengarna på en expeditionsbil, om någonsin, passar dåligt för min plånbok :-)

Redigerad av BJ42 Daniel
Länk till kommentar