Gå till innehåll

HZJ73

Jah

Rekommendera Poster

Då var det dax att visa min HZJ73. Bilen används dagligen och är i så gott som original utförande.

Förutom de uppdateringar jag gjort med fjädring, hjul, skärmkanter, snorkel, kompressor och glasfiber fönsterram.

Denna modellan hade inte störtbåge och baksäte så det är efter monterat.

post-866-0-13989700-1374064367_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser mkt fin ut. Är det med 6:an eller är det en 4:a?

Det sitter en 1HZ 4.2 Diesel 6-cylinder 12-valve ohc, indirekt insprutning. på 135hp.

Länk till kommentar

Monterade nyligen stålomspunna bromsslangar! Ingen märkbar skillnad vi bromsning.

Men nu kommer bilprovningen inte ha något att säga i alla fall.

post-866-0-03499300-1374229657_thumb.jpg

Länk till kommentar

Var hittade du slangarna? Var det kinkigt att hitta rätt modell eller är det samma till alla LC med stela axlar?

Jag köpte ett färdigt kit från Euro Parts. Annars kan NBM Hydraulik göra efter önskemål, finns säker fler företag som kan göra detta runt om i landet!

Länk till kommentar

• 2 months later...

Nu blev jag nyfiken, aldrig hört talas om detta. Berätta mer :)

Det finns flera produkter på marknaden med liknade funktioner.

Denna filmen visar resultatet

Jag har använt en liknade produkt. vore intressant att behandla karossen osv med något sådan, då skulle det vara lätt att tvätta bilen.

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Snygg som fan! Riktigt schysst färg.

Vart köpar man glasfiber rutram?

kan det ha varit densna jag såg för ja säg typ en 6veckor sedan på södra sidan sthlm. E4/E20 norrgående innan kungenskurva körde jag på och såg bilen på höger sida motorvägen Där erlandssons brygga ligger, bilen stod vid stora reklamskylten man läser från motorvägen

Länk till kommentar

Snygg som fan! Riktigt schysst färg.

Vart köpar man glasfiber rutram?

kan det ha varit densna jag såg för ja säg typ en 6veckor sedan på södra sidan sthlm. E4/E20 norrgående innan kungenskurva körde jag på och såg bilen på höger sida motorvägen Där erlandssons brygga ligger, bilen stod vid stora reklamskylten man läser från motorvägen

Yes det var nog jag! Söder om söder :)

Du kan köpa den hos http://www.roycreations.com/pages/catalogue-toy/catalogue-toy-7.html men ska se om jag hittar adressen till där jag köpte den till betydligt bättre pris - jag återkommer.

Länk till kommentar

Yes det var nog jag! Söder om söder :)

Du kan köpa den hos http://www.roycreati...ogue-toy-7.html men ska se om jag hittar adressen till där jag köpte den till betydligt bättre pris - jag återkommer.

Ingen jätte pris skillnad. Men här kan du även köpa framskärmarna i glasfiber :) http://www.megastore4x4.pt/Catalogo%204x4/Catalogo%20Toyota%20KZJ%2070.htm

Länk till kommentar

• 5 months later...

Har gjort lite uppdateringar på bilen in för sommaren, Ökat markfrigången under bladfjädrarna med High clearance U-bult platta bak och Flip U-bult fram. Passade samtidigt på att göra "Front axle forward" vilket enligt min mening är ett måste på 70 serien med bladfjädrar fram.

post-866-0-33493500-1399879097_thumb.jpg

post-866-0-73959100-1399879239_thumb.jpg

post-866-0-94406000-1399879314_thumb.jpg

Länk till kommentar

Vad ger Front axle forward för effekt och hur samt hur mycket gjorde du?

För övrigt mycket snyggt resultat. Köpte du från USA?

Redigerad av Jenik
Länk till kommentar

Vad ger Front axle forward för effekt och hur samt hur mycket gjorde du?

För övrigt mycket snyggt resultat. Köpte du från USA?

Flip u-bult kit från usa med färdigborrade hål för att flytta axeln 25mm, vilket ger bättre approach angle och mer utrymme för hjulen. 25mm är oxå vad man kan flytta utan att göra några ändringar på dämpare och styrning osv. Dessutom ser det helt klart bättre ut med hjulen lite längre fram :)

Det ända jag behövde göra var att borra två hål i bladfjäder plattan på axeln.

Länk till kommentar

• 6 months later...