Jah Postad 17 juli, 2013 Rapport Share Postad 17 juli, 2013 Då var det dax att visa min HZJ73. Bilen används dagligen och är i så gott som original utförande. Förutom de uppdateringar jag gjort med fjädring, hjul, skärmkanter, snorkel, kompressor och glasfiber fönsterram. Denna modellan hade inte störtbåge och baksäte så det är efter monterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carl Postad 17 juli, 2013 Rapport Share Postad 17 juli, 2013 Ser mkt fin ut. Är det med 6:an eller är det en 4:a? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 18 juli, 2013 Författare Rapport Share Postad 18 juli, 2013 Ser mkt fin ut. Är det med 6:an eller är det en 4:a? Det sitter en 1HZ 4.2 Diesel 6-cylinder 12-valve ohc, indirekt insprutning. på 135hp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solk Postad 18 juli, 2013 Rapport Share Postad 18 juli, 2013 Snygg! Vill ha... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 19 juli, 2013 Författare Rapport Share Postad 19 juli, 2013 Monterade nyligen stålomspunna bromsslangar! Ingen märkbar skillnad vi bromsning. Men nu kommer bilprovningen inte ha något att säga i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solk Postad 19 juli, 2013 Rapport Share Postad 19 juli, 2013 Var hittade du slangarna? Var det kinkigt att hitta rätt modell eller är det samma till alla LC med stela axlar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 19 juli, 2013 Författare Rapport Share Postad 19 juli, 2013 Var hittade du slangarna? Var det kinkigt att hitta rätt modell eller är det samma till alla LC med stela axlar? Jag köpte ett färdigt kit från Euro Parts. Annars kan NBM Hydraulik göra efter önskemål, finns säker fler företag som kan göra detta runt om i landet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 14 oktober, 2013 Författare Rapport Share Postad 14 oktober, 2013 Inför vintern har jag nano coating på framrutan. Funkar mycket bra i regn, ser framemot de första snöflingorna som glider förbi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 14 oktober, 2013 Rapport Share Postad 14 oktober, 2013 Nu blev jag nyfiken, aldrig hört talas om detta. Berätta mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 14 oktober, 2013 Författare Rapport Share Postad 14 oktober, 2013 Nu blev jag nyfiken, aldrig hört talas om detta. Berätta mer Det finns flera produkter på marknaden med liknade funktioner. Denna filmen visar resultatet Jag har använt en liknade produkt. vore intressant att behandla karossen osv med något sådan, då skulle det vara lätt att tvätta bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Felix Postad 7 november, 2013 Rapport Share Postad 7 november, 2013 Snygg som fan! Riktigt schysst färg. Vart köpar man glasfiber rutram? kan det ha varit densna jag såg för ja säg typ en 6veckor sedan på södra sidan sthlm. E4/E20 norrgående innan kungenskurva körde jag på och såg bilen på höger sida motorvägen Där erlandssons brygga ligger, bilen stod vid stora reklamskylten man läser från motorvägen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 12 november, 2013 Författare Rapport Share Postad 12 november, 2013 Snygg som fan! Riktigt schysst färg. Vart köpar man glasfiber rutram? kan det ha varit densna jag såg för ja säg typ en 6veckor sedan på södra sidan sthlm. E4/E20 norrgående innan kungenskurva körde jag på och såg bilen på höger sida motorvägen Där erlandssons brygga ligger, bilen stod vid stora reklamskylten man läser från motorvägen Yes det var nog jag! Söder om söder Du kan köpa den hos http://www.roycreations.com/pages/catalogue-toy/catalogue-toy-7.html men ska se om jag hittar adressen till där jag köpte den till betydligt bättre pris - jag återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 12 november, 2013 Författare Rapport Share Postad 12 november, 2013 Yes det var nog jag! Söder om söder Du kan köpa den hos http://www.roycreati...ogue-toy-7.html men ska se om jag hittar adressen till där jag köpte den till betydligt bättre pris - jag återkommer. Ingen jätte pris skillnad. Men här kan du även köpa framskärmarna i glasfiber http://www.megastore4x4.pt/Catalogo%204x4/Catalogo%20Toyota%20KZJ%2070.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 12 Maj, 2014 Författare Rapport Share Postad 12 Maj, 2014 Har gjort lite uppdateringar på bilen in för sommaren, Ökat markfrigången under bladfjädrarna med High clearance U-bult platta bak och Flip U-bult fram. Passade samtidigt på att göra "Front axle forward" vilket enligt min mening är ett måste på 70 serien med bladfjädrar fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jenik Postad 12 Maj, 2014 Rapport Share Postad 12 Maj, 2014 (redigerade) Vad ger Front axle forward för effekt och hur samt hur mycket gjorde du? För övrigt mycket snyggt resultat. Köpte du från USA? Redigerad 12 Maj, 2014 av Jenik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 12 Maj, 2014 Författare Rapport Share Postad 12 Maj, 2014 Vad ger Front axle forward för effekt och hur samt hur mycket gjorde du? För övrigt mycket snyggt resultat. Köpte du från USA? Flip u-bult kit från usa med färdigborrade hål för att flytta axeln 25mm, vilket ger bättre approach angle och mer utrymme för hjulen. 25mm är oxå vad man kan flytta utan att göra några ändringar på dämpare och styrning osv. Dessutom ser det helt klart bättre ut med hjulen lite längre fram Det ända jag behövde göra var att borra två hål i bladfjäder plattan på axeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 28 november, 2014 Författare Rapport Share Postad 28 november, 2014 Då var bilen såld Men dax att satsa på ett nytt projekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster