Jump to content

Gissa bilen

Klydd

Recommended Posts

Hmm. En arctic truck . Jag tror det är en defence truck serien (hzj79?)med tanke på det första Bilden (Färgen på kedjan) Ja jag tycker om dom :-) .

Mvh

Jes

Edited by Jes

Den vill jag ha. Någon som vet vilken MIL klass det är på den? Skulle faktiskt kunna tänka mig att byta min LC120 mot denna...

6 ton låter lite väl mycket. Rutorna väger sin del, men övrigt måste det väl vara kevlar och gel sandwich. Intressant färg för att vara en leverans till norska försvaret. Men iofs norrmän har väl alltid varit lite flummiga :-P :razz: :-P .

Konstigt att de fortfarande specar bilen med snorkel. I de länder jag är verksam i har snorkel förbjudits på alla SEC-fordon.

Edited by Peder

Jodå Arctic Truck är det och Solk gissade rätt

post-832-0-08154000-1368018328_thumb.jpg post-832-0-13669500-1368018510_thumb.jpg

Ruskigt stabilt bygge kan man säga!! Fullt bepansrad, stel framaxel från 60(!) serie, och en massa annat

post-832-0-93843000-1368018353_thumb.jpg

Hmm jag tror den behöver en econ-lock ;-)

Hvort har du hittat bilderna ? Link ?

Mvh

Jes

Edited by Jes

Peder, den är väl inget för dig med sådana däck? ;)

Jes, bilderna ligger i min kamera :mrgreen: Var på Arctic Trucks härom dagen. Är på resande fot nu men lägger ut lite fler bilder senare. Om du har tur lägger Mecki ut några tidigare :)

Peder, den är väl inget för dig med sådana däck? ;)

Jes, bilderna ligger i min kamera :mrgreen: Var på Arctic Trucks härom dagen. Är på resande fot nu men lägger ut lite fler bilder senare. Om du har tur lägger Mecki ut några tidigare :)

Jahaa studio besök , just det ja arctic truck hade jo öppet hus här i helgen . Men Mecki de gör väl inga bj ombygnigar ? Fick i beställt noga bilar ?

Mvh

Jes

Jes, har fått för mig att du är sugen på en 200 ;)

Ja det blir avlösaren for min lc100 (når den tid kommer ), men et 35" kit räcker for mig.

Mvh

Jes

Jahaa studio besök , just det ja arctic truck hade jo öppet hus här i helgen . Men Mecki de gör väl inga bj ombygnigar ? Fick i beställt noga bilar ?

Mvh

Jes

Det blev tyvärr inga beställningar gjorda för dom byggde inte om några 40-serie till Artic truck , men jag fick lov att licensbygga en 40-serie för dom ;)

/Mecki

Det blev tyvärr inga beställningar gjorda för dom byggde inte om några 40-serie till Artic truck , men jag fick lov att licensbygga en 40-serie för dom ;)

/Mecki

:-) :-) :-) , jag hjälper gärna till ;-)