Klydd Postad 11 april, 2013 Rapport Share Postad 11 april, 2013 Klippt från annat forum: SoftTrail 2012 fick ett nytt upplägg med utställning och Trophy-tävling tillsammans med den traditionella SoftTrail-slingan med manöverprov. Vi fortsätter med detta även 2013 och jobbar hårt på att utveckla konceptet. Detta är en träff som passar den nyfrälste offroadern med en mindre ombyggd bil eller som kanske vill ha lättare terräng att börja med. Utmed den snitslade SoftTrail-slingan kommer det att finnas manöverprov där du kan lära känna din bil. Vet du hur bred din bil egentligen är? Hur långt har du kvar när du tror att du har backat så när du kan? Även den luttrade skogsmullen med många år på nacken kan bli förvånad ibland. Naturligtvis är hela Bråt öppet för frikörning under träffen för den som inte vill köra slingan. För andra året i rad kommer det att arrangeras en utställning/mässa på planen med bland annat provkörning av nya 4x4-bilar. Förra året hade vi bland annat 2012 års Ford Ranger som besökare fick provköra på en lättare testslinga. Det kommer även att fyllas på med återförsäljare/knallar av olika slag. Under träffen kommer det dessutom att köras en tävling, nämligen en Trophytävling enligt de såkallade ORE reglerna. En tävlingsform som innebär att man skall åka två bilar i ett lag. Varje bil skall ha en förare och minst en Co-driver. Minst en bil bör ha Winch. Bilarna skall vidare vara utrustade med rejäla bogseranordningar samt en kraftig stropp att koppla ihop bilarna med. Laget skall sedan förflytta bägge bilarna genom/till ett antal hinder och kontroller. Väl på plats med bägge bilarna skall kontrollen stämplas/fotas eller liknande. Digitalkamera med blixt är ett krav. Bägge bilarna skall hålla ihop genom hela tävlingen. Vidare information kommer att läggas upp på Challenge delen av detta eminenta forum. Japp, det är långt kvar, men vi arbetar redan för fullt för årets första storträff i Borås. Eftersom vi fortfarande är nya på det här upplägget, så tveka inte att PM:a om du har förslag på företag som kanske vill vara med på mässan. Vi har många på listan som vi har kontaktat, men kanske har vi missat något? Skicka ett PM om du har ideér och förslag. Om du har några frågor om tävlingsdelen, så kontakta BorkJonas här på forumet, han är haj på den delen. Insläppet öppnar 09.00, och skogen ska vara tom 16.00. De bemannade manöverproven stänger 14.00. Startavgift 200 kr per fordon, i detta ingår frikörning på hela området och ST-slingan. Tänk på att frikörningen och Trophytävlingen går på samma område, så visa hänsyn ute i spenaten. Miljö: Håll rent runt era bilar. Eventuellt spill eller miljöavfall lämna vid miljöstationen i depån. En presenning ska finnas under bilen då den är parkerad i depån. Ansvar: Deltagande sker på egen risk, Borås Jeepklubb och dess tävlingsledning och funktionärer frånsäger sig allt ansvar för eventuella olyckor, skador eller dyl. OBS! Medtag identiteshandlingar/registreingsbevis samt försäkringsbrev för din bil, detta skall kunna uppvisas på uppmaning av arrangören. Givetvis skall handlingarna höra till den bil som som du har med dig (ramnummer/identitetbricka skall gå att finna). Arrangören förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte uppfyller gällande stadgar eller på annat vis anses direkt olämpligt att framföra på området. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 12 april, 2013 Rapport Share Postad 12 april, 2013 Vill du ha en co-driver eller vill du bilda par med 80:an / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 12 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 12 april, 2013 Vilket som! Måste bara lyckas få på sommar-sulorna innan träffen, annars är det du som får en co-driver Några fler som tänkt besöka denna träff?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 13 april, 2013 Rapport Share Postad 13 april, 2013 Denna träff vill man inte missa, är lite av avstampet inför det nya offroad året. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 13 april, 2013 Rapport Share Postad 13 april, 2013 (redigerade) Några fler som tänkt besöka denna träff?? Är jag blind på ögonen, eller står det vilket datum träffen är? Googla orkar jag inte heller Kommer om datumet passar. Edit: Japp det står ju i rubriken ... Då försöker vi vara där lill-sonen och jag Redigerad 13 april, 2013 av MrWIB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 13 april, 2013 Rapport Share Postad 13 april, 2013 Jag ska se om jag klarar att få till en evt dagstripp men chansen är liten. Förutom att jag ska mot Borås, vart ska jag sen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 13 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 13 april, 2013 Jon, klicka på startsidan här på forumet, sen offroadkartan i menyn till höger. Och sen pluppen vid Borås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lennart Postad 14 april, 2013 Rapport Share Postad 14 april, 2013 Jag kommer dit under förmiddagen. Lennart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 16 april, 2013 Rapport Share Postad 16 april, 2013 Vi från Götet samlas på toppen av Kallebäcksbacken kl 8.00. Fikasugna kommer något tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 16 april, 2013 Rapport Share Postad 16 april, 2013 Vi från Götet samlas på toppen av Kallebäcksbacken kl 8.00. Fikasugna kommer något tidigare. I´ll be there! Bara för att vara helt klar på var, det ligger en rastplats typ efter avfarten mot forskningsparken - det är där eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 16 april, 2013 Rapport Share Postad 16 april, 2013 I´ll be there! Bara för att vara helt klar på var, det ligger en rastplats typ efter avfarten mot forskningsparken - det är där eller? Du svänger av precis innan du når toppen av Kallebäcksbacken , det är avfarten till SAAB Ericsson Space eller vad dom nu heter. Det är samma avfart som till div lokala fotbollsföreningars klubbstugor och inte minst kör man av där för att komma till Burger King .. Precis i efter att du svängt av så är det som en lasbilsparkering , där samlas vi . Vi ses där. Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 16 april, 2013 Rapport Share Postad 16 april, 2013 Gött. Då är det klart som korvspad vart jag ska . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 18 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 18 april, 2013 Jag ansluter oxå. Om det är någon mer som kör MotionX så delar jag med mig min position på kanal 15925 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LCHJ Postad 19 april, 2013 Rapport Share Postad 19 april, 2013 Jag ansluter i Kallebäck också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonas E Postad 19 april, 2013 Rapport Share Postad 19 april, 2013 Då är där en del Toyotor att ansluta till då. Ska hjälpa till att öka dominansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 19 april, 2013 Rapport Share Postad 19 april, 2013 Gött ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 20 april, 2013 Rapport Share Postad 20 april, 2013 Några bilder från en underbar dag i skogen. http://foto2013.solrosen.eu/#54.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 20 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 20 april, 2013 Tack alla för en trevlig dag i skogen! Ruskig tur med vädret hade vi oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 20 april, 2013 Rapport Share Postad 20 april, 2013 Superdag! Grymt gäng, grymt område, grymt väder och grymma bilar . Och nästa helg så kör vi igen . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 21 april, 2013 Rapport Share Postad 21 april, 2013 Tack alla för en trevlig dag i ett strålande vårväder, jag tror inte att vi varit så många fordon nån gång som åkt i samlad trupp upp till Borås . Thomas: Bra bilder som vanligt , lunchen i skogsgläntan gav en bra försmak av vad sommaren kommer att erbjuda /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Båtis Postad 21 april, 2013 Rapport Share Postad 21 april, 2013 Ja den dagen får allt anses vara en av dom bästa hittills i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 21 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 21 april, 2013 Några bilder från min co-driver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke Postad 21 april, 2013 Rapport Share Postad 21 april, 2013 Hej hopp! Våra bilder från helgens lek! http://www.jeepswede...llery&album=119 Några smakprov... //Micke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiberg Sr Postad 22 april, 2013 Rapport Share Postad 22 april, 2013 (redigerade) Klippte ihop det lilla jag fick filmat. Lägg märke till minen när jag testar mina rocksliders. Väldigt manlig . Toyota 4x4 i Skövde Redigerad 22 april, 2013 av Wiberg Sr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 22 april, 2013 Författare Rapport Share Postad 22 april, 2013 Kul film! Både jag och Sid fastnade ju Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster