Jump to content

Lunch/ ASFIR/ Xenon och däcksparkar-träff Lindome Lördag 26/1

Wiberg Sr

Recommended Posts

Fel tidpunkt boys! Drevjakten är ju bara januari ut och då skall man vara i skogen! Blir det ett encore till vore det kul, försökte ringa Bengt i fredags men han verkade ha tagit helg.

Ha det trevligt :-)

Fel tidpunkt boys! Drevjakten är ju bara januari ut och då skall man vara i skogen! Blir det ett encore till vore det kul, försökte ringa Bengt i fredags men han verkade ha tagit helg.

Ha det trevligt :-)

Ha-ha, självklart skall man komma, jag sköt på jakten till söndagen ;-)

Jag var riktigt stressad i verkstan i fredags då en Sigicon-X Jeep skulle levereras, och kunden kom 5 timmar för tidigt :cry:

Har ringt upp de flesta missade samtal, men prova gärna igen, alt mail. :-P

Tack för trevlig pratstund kring lång/bredbordet hos Kamprad.

Ute var det riktig kall och rå Skaunekyla, speciellt utan min glömda dunjacka...Brrrrrr!

Skoj att träffa lite fler nya ansikten från Forumet/Klubben/Familjen.

Dom här små träffarna är inte helt fel, även om det inte är någon större uppslutning så är det bättre än inga alls.

Visar ju på engagemang och intresse 8-)

Ser fram emot en större träff i vår.

Tack alla. :-)

Edited by Bengt S

Ja, det är Goa Göbba, verkligen. Ser fram emot en träff utan att behöva blanda in Kamprads matfaciliteter och parkeringsplats där full arktisk skyddsutrustning är påkrävd för att man inte ska frysa ihjäl.

Även denna gång lyste väktarna av den sista utposten med sin frånvaro och jag gled ( nästan bokstavligt talat - jävla snöväder ) genom Tollen med en solid samling järnskrot på taket utan att bli det minsta trakasserad.

Sen gick det i exakt 100km/h hela vägen till Kolbotn. Vänsterfilen hela vägen då samtliga bilister menade att 60-70km/h är säkrast när det är snö i luften...

Det som slog mig var vad under eller rätt på 2000 rpm gör med dieselförbruket. På nervägen pressade jag lite eftersom vi kom iväg sent. Vi hade dessutom duktig motvind. Ca 2400-2500 rpm = 130-140km/h på mätaren= 1,26+liter/mil. På hemvägen, med hela taket fullt med grejor, i moderata 100= 0,96.

Återigen, tackar för hyggligt möte :).