VictorKS Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Hallåhallå. efter en mycket lyckad varnings och arbetsbelysnings montering på taket tänkte jag ge mig på 3st extraljus på taket samt 3 st framför bilen.. Kör en 06:a och att sätta dem i grillen blir nog inte att tänka på, då emblemet är i vägen på den årsmodellen.. Jag tycker framskärmen i plast är lite ostabil, är det någon som provat att sätta extraljus i nummerplåten? Alternativt på något annat sätt? Har ingen frontbåge till den. Känner att det är mycket pengar att slänga ut på den bilen. Och det finns inga begagnade någonstans. Tips på vart man kan köpa det, alternativt någon som har liggandes, är välkomna att göra av sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Hallåhallå. efter en mycket lyckad varnings och arbetsbelysnings montering på taket tänkte jag ge mig på 3st extraljus på taket samt 3 st framför bilen.. Kör en 06:a och att sätta dem i grillen blir nog inte att tänka på, då emblemet är i vägen på den årsmodellen.. Jag tycker framskärmen i plast är lite ostabil, är det någon som provat att sätta extraljus i nummerplåten? Alternativt på något annat sätt? Har ingen frontbåge till den. Känner att det är mycket pengar att slänga ut på den bilen. Och det finns inga begagnade någonstans. Tips på vart man kan köpa det, alternativt någon som har liggandes, är välkomna att göra av sig! Carl har bra lösning på detta :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VictorKS Posted September 24, 2012 Author Report Share Posted September 24, 2012 Låt höra ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Jag ville gärna ha mina lampor innanför stötfångaren. Fick tag i ett vinkeljärn, aluminium som jag knackade så att det fick samma radie som grillen, monterade det med bult o stora brickor på grillens insida. På detta sitter sedan 2 st xenon Bosch extraljus. Funkar bra för min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Jag ville gärna ha mina lampor innanför stötfångaren. Fick tag i ett vinkeljärn, aluminium som jag knackade så att det fick samma radie som grillen, monterade det med bult o stora brickor på grillens insida. På detta sitter sedan 2 st xenon Bosch extraljus. Funkar bra för min del. Ungefär så sitter mina monterade oxå. Men Carl, vad är det för kofångare du har? Ser ut som en Asfir? Den ser väldigt bra ut på bilen. Har försökt komma i kontakt med Bengt på Sigicon som förhandlar Asfir i Sverige men det är rätt hopplöst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VictorKS Posted October 23, 2012 Author Report Share Posted October 23, 2012 Nu är det klart, jag gjorde egna konsoler utav 6mm järn som jag svetsade i krockbalken (ajabaja) som kommer ut ovanför nummerskylten. Blev riktigt nöjd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted October 24, 2012 Report Share Posted October 24, 2012 Lägg gärna ut någon bild! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VictorKS Posted January 6, 2013 Author Report Share Posted January 6, 2013 Lite sent ute, men här kommer en bild på extraljusen där fram! Dock i väldigt stort format... Har varit lite lat och inte fått upp extraljusen på taket än.. Trots att endast kabeldragning saknas.. Skall försöka få gjort det i veckan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VictorKS Posted March 11, 2013 Author Report Share Posted March 11, 2013 För er som tycker det är lite roligt med ljus, precis som mig, har jag lagt upp en video på youtube på hur det ser ut i dagens läge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts