BJ42 Daniel Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Hej, Var i GBG igår och köpte mej en kort 90-serie TD (KZJ90) -98. AC och elhissar är lyxen. Tanken är att ha den som pendlarbil, så blir nog inga större förändringar. Kanske 2" höjning, 33" däck och en snorkel. Bilen har bara en ägare innan mej, som tog med sig bilen hem från Spanien -04 och den har sedan rullat i Sälen tills för 2 år sedan. Dvs. den har klarat sig bra från rost. Det är en riktigt pigg rackare. Fast 3.0l i en så liten bil är ju rätt mycket Återstår att se hur nöj man är efter ett tag. Min första TLC utan stela axlar, men den kommer ju att rulla 99,9% på väg så känns OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Har du varit i Göteborg utan att komma och hälsa på Får väl säga grattis till nyförvärvet ändå den ser riktigt fin ut. Skall bli spännande att följa utvecklingen med höjning och större hjul (dax att börja med en ny garagetråd igen ) / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Grattis till ett klokt val, välkommen in i nutiden Ta inte ut den i skogen bara vad du än gör,då är risken stor att du inte vill se åt en bil med stel axel mer. Så nu har jag stuckit ut hakan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Hur tänkte du nu går det att åka i en sån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted May 30, 2012 Author Report Share Posted May 30, 2012 (edited) Har du varit i Göteborg utan att komma och hälsa på Får väl säga grattis till nyförvärvet ändå den ser riktigt fin ut. Skall bli spännande att följa utvecklingen med höjning och större hjul (dax att börja med en ny garagetråd igen ) / Mecki Sorry Mecki Du stod med på besökslistan, men jag vågade inte besöka någon, vilket var tur för jag hade bara 50min tillgodo innan båten gick när jag kom till Oskarshamn. Men blir fler gånger! Edited May 30, 2012 by BJ42 Daniel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted May 30, 2012 Author Report Share Posted May 30, 2012 Grattis till ett klokt val, välkommen in i nutiden Ta inte ut den i skogen bara vad du än gör,då är risken stor att du inte vill se åt en bil med stel axel mer. Så nu har jag stuckit ut hakan Hahaha ja ja vi får väll se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted May 30, 2012 Author Report Share Posted May 30, 2012 Hur tänkte du nu går det att åka i en sån? Som Du kanske? Dvs. inte alls! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted May 30, 2012 Report Share Posted May 30, 2012 Som Du kanske? Dvs. inte alls! Åååå stackars dig hade du med en så hård huvudvärk den dagen så att du var förvirrad? Nä tur det i så fall jag är mkt överaskad över hur bra jag trivs med en 90ia drömmen föra jag köpte denna var en 80ia men den drömmen är som bortblåst nu mera & den försvinner bara mer å mer för var gång jag tankar min!! eller vad säg som: Jag körde 103mil enligt trippmätaren på en tank som jag tror rymmer 90liter när jag tankade fick jag i 87liter i alla fall det ger 0,84L/milen men sen är det så att det sitter 32tum höga däck på bilen så nu mera går hastighetsmätaren 100% rätt vilket den inte gjorde med original hjulen (Trippmätaren gick rätt me original hjulen men fel nu) hur som det nu mera felar trippmätaren några procent åt rätt håll dvs att i själva verket drar bilen kanske runt en 0,79 Jag har inte försökt köra nå extra snålt eller så utan använt bilen som jag brukar använda en bil dvs 90% asfalt körning mellan hemma å västerås/fagersta Det är faktiskt den snålaste 4wd bil jag haft & med tanke på vad din å criss 80ia drar så länktar jag inte riktigt dit mer Förstår att du köpte en 90 bil efter du åkt i min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted May 30, 2012 Report Share Posted May 30, 2012 Sorry Mecki Du stod med på besökslistan, men jag vågade inte besöka någon, vilket var tur för jag hade bara 50min tillgodo innan båten gick när jag kom till Oskarshamn. Men blir fler gånger! Helt ok Daniel. Jag förstod att det blev tidsbrist . Jag är själv tidsoptimist vilket inte alltid slutar så bra Vi ses en annan gång. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted July 9, 2012 Author Report Share Posted July 9, 2012 Ja så har iaf lite hänt! Dekaler borttagna, tonade bakrutor, blästrade och pulverlackade fälgar med 31" (för stunden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted July 9, 2012 Report Share Posted July 9, 2012 Ja så har iaf lite hänt! Dekaler borttagna, tonade bakrutor, blästrade och pulverlackade fälgar med 31" (för stunden). Jäklar vad putsad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 9, 2012 Report Share Posted July 9, 2012 Ser bra ut Daniel, nu har du gjort plats för toyota4x4.se dekaler Jag skickade förresten tröjorna idag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted September 10, 2012 Author Report Share Posted September 10, 2012 Såld till en annan Gotlänning idag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts