Jump to content

KZJ90

BJ42 Daniel

Recommended Posts

Hej,

Var i GBG igår och köpte mej en kort 90-serie TD (KZJ90) -98. AC och elhissar är lyxen. Tanken är att ha den som pendlarbil, så blir nog inga större förändringar. Kanske 2" höjning, 33" däck och en snorkel.

post-854-093029100 1338315728_thumb.jpg post-854-002591800 1338315752_thumb.jpg

Bilen har bara en ägare innan mej, som tog med sig bilen hem från Spanien -04 och den har sedan rullat i Sälen tills för 2 år sedan. Dvs. den har klarat sig bra från rost. Det är en riktigt pigg rackare. Fast 3.0l i en så liten bil är ju rätt mycket ;-) Återstår att se hur nöj man är efter ett tag. Min första TLC utan stela axlar, men den kommer ju att rulla 99,9% på väg så känns OK :D

Har du varit i Göteborg utan att komma och hälsa på :angry:

Får väl säga grattis till nyförvärvet ändå ;-) den ser riktigt fin ut.

Skall bli spännande att följa utvecklingen med höjning och större hjul (dax att börja med en ny garagetråd igen ;-) )

/ Mecki

Grattis till ett klokt val, välkommen in i nutiden ;-)

Ta inte ut den i skogen bara vad du än gör,då är risken stor att du inte vill se åt en bil med stel axel mer.

Så nu har jag stuckit ut hakan 8-)

Har du varit i Göteborg utan att komma och hälsa på :angry:

Får väl säga grattis till nyförvärvet ändå ;-) den ser riktigt fin ut.

Skall bli spännande att följa utvecklingen med höjning och större hjul (dax att börja med en ny garagetråd igen ;-) )

/ Mecki

Sorry Mecki Du stod med på besökslistan, men jag vågade inte besöka någon, vilket var tur för jag hade bara 50min tillgodo innan båten gick när jag kom till Oskarshamn. Men blir fler gånger! :rolleyes:

Edited by BJ42 Daniel

Grattis till ett klokt val, välkommen in i nutiden ;-)

Ta inte ut den i skogen bara vad du än gör,då är risken stor att du inte vill se åt en bil med stel axel mer.

Så nu har jag stuckit ut hakan 8-)

Hahaha ja ja vi får väll se!:-)

Som Du kanske? Dvs. inte alls! :rolleyes:

Åååå stackars dig hade du med en så hård huvudvärk den dagen så att du var förvirrad?

Nä tur det i så fall jag är mkt överaskad över hur bra jag trivs med en 90ia drömmen föra jag köpte denna var en 80ia men den drömmen är som bortblåst nu mera & den försvinner bara mer å mer för var gång jag tankar min!! eller vad säg som:

Jag körde 103mil enligt trippmätaren på en tank som jag tror rymmer 90liter när jag tankade fick jag i 87liter i alla fall det ger 0,84L/milen men sen är det så att det sitter 32tum höga däck på bilen så nu mera går hastighetsmätaren 100% rätt vilket den inte gjorde med original hjulenwacko.gif (Trippmätaren gick rätt me original hjulen men fel nu) hur som det nu mera felar trippmätaren några procent åt rätt håll dvs att i själva verket drar bilen kanske runt en 0,79ohmy.gif

Jag har inte försökt köra nå extra snålt eller så utan använt bilen som jag brukar använda en bil dvs 90% asfalt körning mellan hemma å västerås/fagerstaicon_e_sad.gif

Det är faktiskt den snålaste 4wd bil jag haft & med tanke på vad din å criss 80ia drar så länktar jag inte riktigt dit mer wink.gif

Förstår att du köpte en 90 bil efter du åkt i mintongue.gif

Sorry Mecki Du stod med på besökslistan, men jag vågade inte besöka någon, vilket var tur för jag hade bara 50min tillgodo innan båten gick när jag kom till Oskarshamn. Men blir fler gånger! :rolleyes:

Helt ok Daniel. Jag förstod att det blev tidsbrist . Jag är själv tidsoptimist vilket inte alltid slutar så bra :-D

Vi ses en annan gång.

/ Mecki

• 1 month later...
  • 2 months later...