Jump to content

Bullbar

Darth NiN

Recommended Posts

Bullbar, Bull Bar, Grill Guard, Roo Bar, Nudge Bar...ja kärt barn har många namn...

Letar en sådan som passar min BJ40. Finns ju massa olika varianter. Skicka gärna bild!

Jag tror BJ42 Daniel här på forumet hade nån halvunik ARB som skulle passa, kolla med honom. Har han sålt den kanske du kan få tips om var du kan leta vidare...

//solk

Det var nog denna Solk tänkte på, och då är den såld

http://toyota4x4.se/topic/3533-arb-bullbar-bj40-serien/

Mamma mia...det är inte riktigt den budgeten jag har på en sådan! :)

Lurar dock på att tillverka en själv men skulle vilja få tag i en originalwinsch först så man kan bygga den runt den så att säga. Finns en till salu i italien nu, men den kostar ju en slant...och sen ska man ju få hit den. Synd att det inte låg ut när jag hämtade bilen. :(

Mamma mia...det är inte riktigt den budgeten jag har på en sådan! :)

Lurar dock på att tillverka en själv men skulle vilja få tag i en originalwinsch först så man kan bygga den runt den så att säga. Finns en till salu i italien nu, men den kostar ju en slant...och sen ska man ju få hit den. Synd att det inte låg ut när jag hämtade bilen. :(

Skall Du ha tag i en bullbar som inte är "hemmasnickrad" kommer Du inte undan med mindre än 10kkr. Hade ett par Warn "u-balkar med Warnwinschfäste" men dom skickade jag med de olika bilarna när jag såld dom.

Om Du skall ha tag i en originalwinsch så behöver Du ingen Bullbar, för den sitter bulltad i ramnosarna om jag inte minns fel. Om vi pratar om en PTO-winsch alltså!

Lycka till i letandet!

Skall Du ha tag i en bullbar som inte är "hemmasnickrad" kommer Du inte undan med mindre än 10kkr. Hade ett par Warn "u-balkar med Warnwinschfäste" men dom skickade jag med de olika bilarna när jag såld dom.

Om Du skall ha tag i en originalwinsch så behöver Du ingen Bullbar, för den sitter bulltad i ramnosarna om jag inte minns fel. Om vi pratar om en PTO-winsch alltså!

Lycka till i letandet!

Tjenare!

Tackar för svaret. Anledningen till att jag vill ha ta i winschen först är för att ha nåt att gå efter om jag bygger en bulle själv. Att de var så dyra trodde jag nog inte...men, men...ska det vara fint så kostar det! :)