Jump to content

Darth NiN

Members
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.saveawreck.com

Profile Information

  • Location
    Göteborg
  • I drive
    BJ40, 740iA, 325ix, tii, 911, Galaxie, Discovery
  • Occupation
    Cadritare

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tjenare! De finns kvar. Hur vill du att jag ska mäta dem? De ska vara av standardlängd iaf. Jag är bortrest nu och är tillbaka om en vecka. Då kan jag fixa de mått du behöver. Mvh Kribbe
  2. Fyra fullt dugliga alufälgar, 8x15. Absolut inte nyskick men funkar nog på en bruksis. Hämtas i Partille. 800:- el. bud. PM:a vid intresse.
  3. Inköpta på Milner Offroad. Varit monterade på min egen bil och hängt med i kanske 10-20 mil. Personligen tycker jag de var för mjuka, men de kanske kan vara till nytta för någon annan som vill bygga och mixa ihop ett eget fjäderpaket, vad vet jag? Bussningarna medföljer. Inköpspris runt 2800:- plus frakt. Mitt pris 900:- el bud. Hämtas i Partille
  4. Tja! Här händer det grejor medans man är borta! Intressant läsning må jag säga. Jag håller med om att en 42:a skulle vara fräckare att ha, men jag tycker att 40:an duger gott ändå. Ingen av dem är ju ändå någon räsermaskin. Får man servo med på köpet så har man en schysst kärra. (Fast fullfloataxel är ju självklart lite coolare, lite ballare....och lite bättre om en drivaxel pajar!). När jag letade så hittade jag faktiskt en handfull riktiga 42:or i italien och till och med en LX-modell så de finns där MEN, priserna skjuter ju iväg lite då. Italienarna är ju också medvetna om att de
  5. Klart du ska ner till Italien! Prutning funkar mycket bra. Det blir lite livat, men det är nog så det funkar i det landet. De jag träffade kändes iaf. som att de var förinställda på det. En av bilarna fick jag ner rejält efter mycket tjat men det föll på att det ändå inte var tillräckligt lågt med tanke på skicket. Trodde han skulle bli apsur när jag backade men han tog det bra och erbjöd sig att skjutsa tillbaka oss till tågstationen och sade att han gärna gör affärer i framtiden. Dom verkar inte vara långsura som så många svenskar! Jo min bil är faktiskt riktigt fin. Såpass fin att
  6. Tjenare! Kompisen som var nere i Italien här! Det stämmer att det blev lite väntan på pappersarbetet men om man bara har det med i beräkningarna så ser jag inga problem alls. Innan vi åkte hörde jag att det skulle vara jättekrångligt men det håller jag inte alls med om. Italienarna var väldigt dåliga på engelska men otroligt hjälpsamma ändå. Google translate löser många problem! Det hänger nog lite på hur hjälpsam säljaren är, men i kort så funkar det så att man tillsammans går in på "italienska transporstyrelsen" och avregistrerar bilen i Italien. Sedan får du en pappskylt med e
  7. Vassego! Det är viktigt att vi visar våra trotjänare den uppskattning de förtjänar!
  8. ...och en till...lyssna på kommentarerna! Edit: Skumt att alla länkar öppnas i två fönster...man får liksom en ekoeffekt då!
  9. Låter kul! Vi åker nog med våran 40:a ifrån Göteborg! Shell sandsjöbacka är väl en klassisk samlingsplats för bilar som ska åka kolonn söderut?
  10. LandCruiseröl kanske inte finns, men väl ett halvschysst glas! http://www.cafepress.com/+my_fj40_stein,676346233
  11. Jo det hade jag ju kunnat göra men jag valde att ta bort den helt eftersom den ändå inte var särskilt snygg. Hade dessutom inga extraljus hemma!
  12. Såhär fick jag det förklarat av en besiktningsman som slog ner på min bullbar jag hade på min Pajero: (som för övrigt hade gått igenom i tre år innan) INGA bullbars är godkända...såvida du inte har EXTRALJUS monterat på den. I det fallet räknas det som EXTRALJUSHÅLLARE. Har du hört nåt så dumt? Det var iaf. det han sade och jag fick snällt åka hem och skruva av skrotet och komma tillbaka utan. Jag tror det är en bedömningsfråga. Ser dom att den inte sticker ut för mycket på sidorna och att inte nåt ser vasst och farligt ut så funkar det nog i de allra flesta fall. Vill du vara säke
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.