Savin Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 (edited) Hej, Jag är ute efter en smidig vattentät kontakt som skall användas till ett snabbfäste för extraljus. Kablar till två extraljus skall dras genom denna är det tänkt. Är det någon som har några idéer? Edited April 2, 2012 by Savin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Aqua Signal eller Plastimo - köper du i välsorterade båttillbehörsaffärer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 https://www.elfa.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Du hittar även bra vattentäta kabelskor (AMP superseal) på Würth. Dom är dock inte gjorda för stora kabelareor, så det beror lite på vad du ska använda för kabel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted April 3, 2012 Author Report Share Posted April 3, 2012 Du hittar även bra vattentäta kabelskor (AMP superseal) på Würth. Dom är dock inte gjorda för stora kabelareor, så det beror lite på vad du ska använda för kabel.. Det blir väl 2,5 m2. Tack för svaren. Jag ska undersöka dessa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Behöver du verkligen en vattentät kontakt? Det finns visserligen flera modeller typ http://www.hcdk.com/Default.aspx?ID=2&GroupID=2Pole993 Jag har en vanlig flatstiftskontakt-stycke med krympslang över till mitt takräcke har fungerat klanderfritt, ska ta ett par bilder. JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted April 4, 2012 Report Share Posted April 4, 2012 Här kommer några bilder på hur jag har löst kontaktproblemet, har suttit på plats drygt ett år ser fortfarande friskt ut. JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Ser att du har en antenn med dåligt jordplan pga av korrosion Använd karosserivax så slipper du detta i framtiden så kommer radions prestanda öka avsevärt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Jodå Peder jag är väl medveten om problemet, men steget mellan tanke o handling kan ibland vara väldigt långt. JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted April 7, 2012 Author Report Share Posted April 7, 2012 Här kommer några bilder på hur jag har löst kontaktproblemet, har suttit på plats drygt ett år ser fortfarande friskt ut. JAK Det ser mycket bra ut! Har du dragit upp elen bakifrån? Min tanke är att dra upp kablarna via dropplisten. Några åsikter om detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted April 8, 2012 Report Share Posted April 8, 2012 Det ser mycket bra ut! Har du dragit upp elen bakifrån? Min tanke är att dra upp kablarna via dropplisten. Några åsikter om detta? Jag har dragit mina kablar bak upp i dörrkarmen,ett tips är att göra egna kablar med lösa sladdar o krympslang. Då kan man forma kabeln som man vill ha den jag har tre kablar i bredd i min kabel upp till taket (smal o platt), den har jag sedan limmat med snabb lim i dörrkarmen jämte gummilisten, värmer du den färdiga kabeln lite med värmepistolen så kan du forma den efter karossen. JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Ser att du har en antenn med dåligt jordplan pga av korrosion Använd karosserivax så slipper du detta i framtiden så kommer radions prestanda öka avsevärt. Tack för påminnelsen Peder problemet är nu åtgärdat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Tack för påminnelsen Peder problemet är nu åtgärdat Bra!! Så ska det låta. Ordning och reda på torpet. //P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts