Gå till innehåll

Vattentät kontakt?

Savin

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är ute efter en smidig vattentät kontakt som skall användas till ett snabbfäste för extraljus. Kablar till två extraljus skall dras genom denna är det tänkt.

Är det någon som har några idéer?

Redigerad av Savin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar även bra vattentäta kabelskor (AMP superseal) på Würth. Dom är dock inte gjorda för stora kabelareor, så det beror lite på vad du ska använda för kabel..

Det blir väl 2,5 m2.

Tack för svaren. Jag ska undersöka dessa!

Länk till kommentar

Behöver du verkligen en vattentät kontakt? Det finns visserligen flera modeller typ http://www.hcdk.com/Default.aspx?ID=2&GroupID=2Pole993

Jag har en vanlig flatstiftskontakt-stycke med krympslang över till mitt takräcke har fungerat klanderfritt, ska ta ett par bilder.

JAK

Länk till kommentar

Här kommer några bilder på hur jag har löst kontaktproblemet, har suttit på plats drygt ett år ser fortfarande friskt ut.

post-833-003723800 1333562824_thumb.jpg

post-833-061089400 1333562842_thumb.jpg

JAK

Det ser mycket bra ut! Har du dragit upp elen bakifrån? Min tanke är att dra upp kablarna via dropplisten. Några åsikter om detta?

Länk till kommentar

Det ser mycket bra ut! Har du dragit upp elen bakifrån? Min tanke är att dra upp kablarna via dropplisten. Några åsikter om detta?

Jag har dragit mina kablar bak upp i dörrkarmen,ett tips är att göra egna kablar med lösa sladdar o krympslang.

Då kan man forma kabeln som man vill ha den jag har tre kablar i bredd i min kabel upp till taket (smal o platt), den har jag sedan limmat med snabb lim i dörrkarmen jämte gummilisten, värmer du den färdiga kabeln lite med värmepistolen så kan du forma den efter karossen.

JAK

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Ser att du har en antenn med dåligt jordplan pga av korrosion :mellow:

Använd karosserivax så slipper du detta i framtiden så kommer radions prestanda öka avsevärt.

Tack för påminnelsen Peder problemet är nu åtgärdat :-P

Länk till kommentar