Mecki Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Är det nån som ligger på 2 eller 4 st orginalstötdämpare till en HDJ80 i hyfsat skick (som klarar en besiktning) Dom som sitter på bilen ser inte vackra ut och SBP har redan påpekat på tidigare besiktningar att dom bakre läcker olja. Min tanke är att byta till en OME höjning men det hinns inte med innan den skall besiktigas dessutom så blev det mer och kostsammare att göra i ordning framaxeln än vad jag räknade med från början. Hör av er i tråden eller via PM om ni har något att sälja. mvh Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Är det nån som ligger på 2 eller 4 st orginalstötdämpare till en HDJ80 i hyfsat skick (som klarar en besiktning) Dom som sitter på bilen ser inte vackra ut och SBP har redan påpekat på tidigare besiktningar att dom bakre läcker olja. Min tanke är att byta till en OME höjning men det hinns inte med innan den skall besiktigas dessutom så blev det mer och kostsammare att göra i ordning framaxeln än vad jag räknade med från början. Hör av er i tråden eller via PM om ni har något att sälja. mvh Mecki Jag har, inte vackra men gratis Åker till Örebro i morgon, så får jag besked innan 06:00 i morgon kan jag ta med dom dit för avhämtning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 2, 2012 Author Report Share Posted February 2, 2012 Jag har, inte vackra men gratis Åker till Örebro i morgon, så får jag besked innan 06:00 i morgon kan jag ta med dom dit för avhämtning! Tackar för erbjudandet men jag har lite svårt att ta mig till Örebro imorgon, är bokad på att åka till Varberg på jobb Och tyvärr så har jag inte förmånen att känna någon som dämparna kan mellanlanda hos. Saker o ting kanske ordnar sig ändå, det finns ev några på närmare håll. Tack ändå. /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Gelende! Har fyra gasdämpare som satt på 70:an. Kanske passar dom besiktning dämpare? Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 2, 2012 Author Report Share Posted February 2, 2012 Gelende! Har fyra gasdämpare som satt på 70:an. Kanske passar dom besiktning dämpare? Thomas Gelende! Det är dom bakre dämparna som är sämst, vet inte om 70-serien har samma infästning som 80:an som har infästning från sidan i botten och en skruv/pinnbult i toppen . Vi kan ju kolla så hörs vi. /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Jag har fyra dämpare och fjädrar liggandes på hyllan, bättre begagnade! Dom är i närheten Vill du bara ha dämparna går det att ordna också.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 3, 2012 Author Report Share Posted February 3, 2012 Jag har fyra dämpare och fjädrar liggandes på hyllan, bättre begagnade! Dom är i närheten Vill du bara ha dämparna går det att ordna också.. Hej Anton. Jag har fått erbjudande om dämpare av Rylander som jag skall kolla på i dag, hör av mig senare om besked. Tack / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 3, 2012 Author Report Share Posted February 3, 2012 Gelende! Har fyra gasdämpare som satt på 70:an. Kanske passar dom besiktning dämpare? Thomas 70-seriens bakre stötdämpare är inte lika dana som på 80-serien, däremot verkar det som om dom främre har samma artikelnr i fall nån annan går i liknande tankar. Så jakten går vidare. Anton: Jag har skickat dig ett PM. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 3, 2012 Author Report Share Posted February 3, 2012 Jag har fyra dämpare och fjädrar liggandes på hyllan, bättre begagnade! Dom är i närheten It´s a deal ! Det blev en uppsättning fjädrar och dämpare från Anton. Tack alla som engagerat sig och kommit med erbjudanden. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 12, 2012 Author Report Share Posted February 12, 2012 Jakten går vidare ...... Tyvärr visade det sig att en av dom bakre stötdämparna som Anton hade var helt slut. Så frågan ställs på nytt : Är det nån som har ett par beg bakstötdämpare att sälja, det räcker att dom klarar besiktningen nu och sen fran till sommaren. /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts