BJ42 Daniel Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Vet att några här på forumet har monterat iPad i bilarna. Vad har Ni kört för montage? Ram-M och något fäste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Vet att några här på forumet har monterat iPad i bilarna. Vad har Ni kört för montage? Ram-M och något fäste? http://toyota4x4.se/topic/3322-mrwibs-hdj100/page__st__40 Längst ner på sidan, RAM-Mount e det. Sitter som berget och är lätt att ställa in vinklar å annat på. Rekommenderas av mig. Vet att Klydd och Jens hade/har likadana så de får väl lämna sina omdömen av hållaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Hållet med om att ram-mount är väldigt bra. Jens och Oskar kör med Tab-tite och jag hade Tough Tray II med Ram-fästet som man skruvar i golvet. Inte tok-stabilt men helt ok för vad jag använde det till. Finns nog några bilder i min gamla garagetråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted January 28, 2012 Author Report Share Posted January 28, 2012 Jag har en hel kartong med RAM delar (leder, kulor m.m.) och ett 3-benigt golvfäste (som jag fick ett nytt då det första vibrerade av på Island efter 3 dagar). Men jag har tänkt att sätta ett rör mellan båda A-stolparna uppe över instrumentpanelen, och i det göra fästen för RAM-kulor. Från dessa kulor tänkte jag sedan köra deras justerbara armar fram till div. enheter, Garmin 728 (används som trippmätare och extern GPS m.m. till nuvarande PC), Garmin Navi och antingen min iPad eller om jag köper en 7-11" pekskärm till lilla Asus'en med SSD. Det sura är ju att man måste plocka ur allt hela tiden för att man inte skall få påhälsning i bilen Men men tack för besked om vad Ni andra använt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts